نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 17:16

شهید سلیمانی شیعه تراز عصر غیبت است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: شهید سلیمانی، مصداق کامل شیعه تراز عصر غیبت است و ویژگی‌های این شیعه در این شهید بزرگوار و والامقام متجلی و متبلور بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی ظهر سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان گناوه با گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی اظهار داشت: یکی از دلایلی که شهید سلیمانی از سوی رهبری به عنوان مکتب معرفی شد این است که شهید سلیمانی را می‌توان شیعه تراز عصر غیبت نامید.

امام جمعه گناوه افزود: اگر بخواهیم شیعه تراز عصر غیبت و ویژگی‌های آن را معرفی کنیم مصداق کامل و تمام آن شهید سردار سلیمانی است.

وی گفت: شیعه تراز دوران غیبت دارای دو ویژگی ناصر امام زمان بودن و دیگری قرار گرفتن در جبهه حق و مبارزه با دشمنان و مستکبران عالم است که هر دو این ویژگی در شهید بزرگوار سلیمانی متجلی و متبلور است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی یک انقلاب درونی و یک انقلاب بیرونی در خود ایجاد کرده است که به عنوان شیعه تراز عصر غیبت است گفت: از لحاظ درونی قیام و اتفاقی معنوی در وجود شهید متجلی شده است که این اتفاق درونی و معنوی باعث شده است تا این شخصیت به یک شخصیت معنوی مبدل شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی خاطرنشان کرد: دومین دلیل آن است که این شخصیت شهید بزرگوار قدرت را در ساخت یک جامعه بروز می‌دهد و می‌تواند یک جامعه را نجات داده و رشد جامعه را ارتقا دهد و کمک کند که این قدرت در جامعه تشدید شود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: شهید سلیمانی در وصیت نامه خود فرمود: به شهدا وصل شوید، به خانواده شهدا وصل شوید، اگر می‌خواهید شهید شوید باید شهید باشید.

شهید سلیمانی شیعه تراز عصر غیبت است

منظومه فکری شهید سلیمانی مبعث شده از مکتب امامین انقلاب است

وی بابیان قسمتی از سخنان سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی همه چیز را کاملاً خدایی می‌دید و خود را در راه خدا خرج می‌کرد و سرانجام نیز به دست دشمنان خدا پیکر پاکش تکه تکه و در راه به فیض شهادت نائل آمد.

وی یادآور شد: منظومه فکری شهید سلیمانی مبعث شده از مکتب امامین انقلاب است و ایشان ذوب در انقلاب و ولایت است.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه شهید سلیمانی جامع سه رکن انسان ولایی است تصریح کرد: ارتباط با ولی و رهبر خود از ارکان اساسی ولایی بودن ایشان است و نماد ولایتمداری متجسم در شهید بزرگوار است.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: ارتباط با مردم و غمخوار و در مشکلات کنار آنها بودن و زندگی خود را وقف آنها کردن و همچنین جهادگر بودن و روبرو شدن با دشمن دو رکن اساسی دیگر ولایی بودن ایشان است.

وی اضافه کرد: از ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی ولایتمداری است گفت: شهید سلیمانی فرمودند: «اگر تمام علما جهان یک طرف، و مقام معظم رهبری یک طرف باشند، من مطمئناً به سمت رهبر معظم انقلاب می‌روم.»

امام جمعه گناوه با بیان توصیه‌های سردار به جوانان بیان کرد: سحر خیز بودن و ارتباط با خدا، دوری از دروغ، احترام به بزرگترها و خضوع در برابر والدین سه توصیه اخلاقی در مکتب شهید سلیمانی که نشأت گرفته از مکتب اهل بیت (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: سردار شهید سلیمانی، سردار بزرگ مقاومت و نماد مبارزه با نظام سلطه است و همه امنیت و آرامش امروز منطقه و جهان مدیون فداکاری‌ها و جان فشانی ها و تلاش‌های این شهید والامقام است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 952826

مهمترین اخبار ایران و جهان: