نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 00:48

ساخت ۲۸۰۰ مگاوات انرژی بادی و خورشیدی در استان قزوین

قزوین- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: در استان قزوین در سال گذشته تولید ۲۸۰۰ مگاوات انرژی بادی و خورشیدی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر مهدی رجحانی شامگاه سه شنبه در همایش ایجاد نیروگاه خورشیدی در نواحی صنعتی استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه انرژی‌های نو و تجدید پذیر دارد دارد و بر همین اساس نیز از سرمایه گذاران این حوزه حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی تا به امروز در این مسیر انجام شده است افزود: ارزان بودن انرژی‌های تجدید پذیر باعث رونق و احداث نیروگاه خورشیدی در دنیا کشور و همچنین استان قزوین شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با بیان اینکه پیش بینی می‌شود احداث نیروگاه خورشیدی و تجدید پذیر در دنیا تا سال ۲۰۳۰ سه برابر شود عنوان کرد: در استان قزوین در سال گذشته تولید ۲۸۰۰ مگاوات انرژی بادی و خورشیدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: اعطای مجوز زمین و زیرساخت‌های حمایتی مقدمات ایجاد نیروگاه خورشیدی و در این زمینه در استان قزوین انجام شده است.

رجحانی با بیان اینکه استان قزوین استان‌های پیشگام برای احداث نیروگاه خورشیدی و تجدید پذیر است اضافه کرد: بسیاری از دستگاه‌ها در استان قزوین زمین‌های خوب و بزرگی دارند می‌تواند برای هر سه مورد استفاده قرار می‌گیرد که تحقق آن نیازمند حمایت وزارت نیرو است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 953626

مهمترین اخبار ایران و جهان: