نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 22:12

جهاد تبیین با ارتقای فرهنگ مطالعه نیاز امروز جامعه ما است

شبستر -نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد تبیین با ارتقای فرهنگ مطالعه ، نیاز امروز جامعه ماست.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر راستی ظهر امروز پنج شنبه در آئین بهره برداری از پروژه‌های شهرداری شبستر اظهار داشت: جهاد تبیین امروز یکی از رسالت‌های جدی مردم و مسئولان است و اگر مقوله جهاد تبیین مانند سایر تأکیدات رهبر معظم انقلاب جدی تر گرفته می‌شد امروز شرایط خیلی بهتری داشتیم.

وی افزود: همه ما موظف هستیم که داشته‌های انقلاب اسلامی را که مبتنی بر تلاش‌های ایثارگران، مجاهدین و شهدا با رهبری امامین انقلاب است را بشناسیم و به نسل جوان بیان کنیم.

نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد تبیین طبق فرمایش مقام معظم رهبری به عنوان مهمترین وظیفه علما، دانشگاهیان و کسانی که تریبون دارند و در بحث آموزش و پرورش یا سایر نهادها مسئولیت دارند می‌باشد.

نماینده شبستر افزود: اگر سرباز دستور فرمانده را در میدان جنگ دیر متوجه شود قطعاً در میدان عمل کم می‌آورد و متأسفانه دیر به کلام مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانده می‌شود.

راستی با اشاره به شاخصه‌های جهاد تبیین اظهار داشت: در جهاد تبیین باید ابتدا شناخت کامل از شرایط موجود داشته باشیم و یکی از توصیه‌های ما این است که "کتاب سلام بر ابراهیم" که از الگوهای انقلابی بوده مطالعه شود.

وی افزود: باید وضعیت قبل و بعد پیروزی انقلاب اسلامی از طریق چنین کتاب‌هایی تبیین شود و به نسل جوان منتقل شود تا به ماهیت دوران پهلوی پی برد.

راستی گفت: محمدرضا پهلوی جز عیاش ترین افراد دنیا بود و خواهرش اشرف نیز از فاسدترین های آن زمان بود و متأسفانه پسر محمد رضا شاه پهلوی با پول‌هایی که از میهن ما برده است بر علیه مردم و انقلاب ما کار می‌کند و این موضوع را جوانان باید بداند.

نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: متأسفانه در برخی موارد آثار سند ۲۰۳۰ در مدارس تهران مشاهده می‌شود و بارها این موضوع به وزیر آموزش و پرورش از طرف نمایندگان مجلس تذکر داده شده است.

وی افزود: امروز وظیفه مسئولین این است که با مقایسه دوران قبل از انقلاب و بعد از آن جوانان را نسبت به آنها آگاه سازند.

راستی خاطر نشان کرد: روحیه جهادی و انقلابی در تبیین مسائل مختلف مملکت باید سرلوحه همه باشد، و جوان ایرانی باید بداند ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی در این ۴۴ سال عزت در بیشتر زمینه‌ها مانند، نانوتکنولوژی، سلول‌های بنیادین، علم ماهواره، صنعت نظامی و موشکی جز اولین‌های دنیا قرار گرفته است.

نماینده شبستر گفت: امروز فضای مجازی همچون سیل خانمان سوز در جامعه ما رخنه کرده و همه نظاره گر تخریب فکر و ذهن جوانان هستیم و دشمن در خانه، مدرسه و دانشگاه از طریق فضای مجازی حضور دارد و جهاد تبیین از راه‌های مقابله با آن است.

راستی در پایان خاطر نشان کرد: کتاب و مطالعه یکی از جلوه‌های جهاد تبیین است که در بصیرت‌بخشی و تداوم گفتمان انقلاب نقش بسزایی دارد لذا هرچه سطح مطالعه در جامعه افزایش یابد آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها کاهش خواهد یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1015870

مهمترین اخبار ایران و جهان: