نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 14:27

۱۲۰۰ نفر در دوره‌های «هنر برای همه» شرکت کردند

اردبیل- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در دوره‌های آموزش «هنر برای همه» در استان اردبیل شرکت کرده‌اند.

سعید نوریان در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: برای شرکت‌کنندگان در این دوره گواهینامه‌های دوره‌های آموزش هنر اعطا شده است.

وی از آغاز صدور گواهینامه‌های دوره‌های آموزشی طرح آموزش «هنر برای همه» در استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: این طرح از ابتکارات ارزشمند دولت سیزدهم و همت والای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تحقق عدالت فرهنگی در کشور است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اعلام اینکه تاکنون به همت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تلاش‌های قابل تحسین در اداره کل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری با همراهی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور، سه دوره در رشته‌های مختلف برگزار شده است، گفت: از دوره دوم استان اردبیل با برگزاری دوره‌های گویندگی و فن بیان، تئوری موسیقی، تصویربرداری، کاربر رایانه در شهرستان‌های گرمی، خلخال و بیله‌سوار وارد این طرح ارزشمند شده است.

نوریان با اعلام اینکه در دوره دوم ۲۴۰ نفر در این سه شهرستان در این رشته‌ها شرکت کرده بودند، افزود: برای دوره دوم با استقبالی که از شهرهای مختلف استان شد، در فصل‌های پاییز و زمستان سال گذشته این طرح در شهرستان‌های خلخال، بیله‌سوار، نیر، نمین، سرعین، مشگین‌شهر و پارس‌آباد در رشته‌های گویندگی و فن بیان، نمایشنامه‌نویسی، نقاشی با رنگ روغن، تصویربرداری، عکاسی دیجیتال و طراحی مد و لباس به صورت حضوری برگزار شده است.

وی با اعلام اینکه این دوره‌های آموزشی در ۳۴ رشته هنری سینمایی و فرهنگی در مناطق کمتر توسعه یافته و مرزی کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی غیرحضوری هم به صورت ویژه و آنلاین برگزار شده است.

نوریان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: صدور گواهی‌های پایان دوره این طرح آغاز شده و به صورت الکترونیکی در صدور در سازمانه طرح آموزش هنر برای همه در حال بارگذاری است.

وی با اشاره به اینکه در این ۲ مرحله‌ای که در استان اردبیل اجرا شده بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ هنرجو شرکت داشته‌اند، بیان کرد: در تلاش هستیم تا با جلب همراهی‌های همکاران در اداره کل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری، در سال جدید هم این طرح را در همه شهرستان‌های استان و حتی در مناطق روستایی برگزار کنیم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با قدردانی از همراهی‌های دستگاه‌های اجرایی، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تابعه استان اجرای این طرح را در کشف استعدادهای هنری تمرکززدایی برنامه‌ها و رونق برنامه‌های هنری در تمامی شهرهای استان تأثیرگذار خواند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1178026

مهمترین اخبار ایران و جهان: