نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 08:04

۱۰۰ نفر از نخبگان علمی جذب دستگاه های اجرایی همدان می شوند

همدان- استاندار همدان گفت: در سال‌جاری، ۱۰۰ نفر از نخبگان علمی با تأیید بنیاد نخبگان از طریق آزمون در دستگاه‌های اجرایی استان جذب و به کارگیری خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد شامگاه شنبه در دیدار صمیمانه با جمعی از نخبگان علمی و استعدادهای برتر استان همدان گفت: جامعه کنونی ما نیاز به یک هماهنگی و انسجام در زمینه علمی، آموزشی و فرهنگی دارد.‌

وی با بیان اینکه سال گذشته اقدامات و تلاش‌های خوبی در راستای تحقق شعار سال مبنی بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین انجام شد و طبق اعلام وزارت کشور توانستیم رتبه اول را در این زمینه کسب کنیم؛ اظهار کرد: جذب اعتبارات مربوط به پژوهش‌ها و تحقیقات از طریق دانشگاه‌ها، از دستاوردهای سال گذشته در راستای تحقق شعار سال بود.

استاندار همدان با بیان اینکه امسال نیز تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید، در دستور کار جدی مجموعه مدیریتی استان قرار دارد، اضافه کرد: سال گذشته از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستیم که تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه بوعلی‌سینا افزایش یابد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه از ظرفیت و توانمندی نخبگان و استعدادهای برتر استان با جذب آن‌ها در دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: در سال‌جاری، ۱۰۰ نفر از نخبگان علمی با تأیید بنیاد نخبگان از طریق آزمون در دستگاه‌های اجرایی استان جذب و به کارگیری خواهند شد.

وی افزود: توجه نخبگان استان باید به بخش‌های مختلف تولید در زمینه صنعت، معدن، گردشگری، کشاورزی و خدمات باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه اعتبار قابل توجهی برای کارخانه بازیافت هواپیما در همدان در نظر گرفته شده است؛ افزود: کارخانه بازیافت هواپیما نیاز به رشته‌های تخصصی هوافضا و ناوبری هوایی دارد که ایجاد و افزایش رشته‌های مرتبط با آن در دانشگاه صنعتی و دانشگاه بوعلی‌سینا در دستور کار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1152270

مهمترین اخبار ایران و جهان: