نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 21:05

انجام 2 هزار بازرسی بهداشتی طی 5 روز نخست تعطیلات نوروز در خراسان‌شمالی

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از انجام 2 هزار 748 بازرسی بهداشتی طی 5 روز نخست طرح ویژه نوروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، پیش از ظهر امروز بهروز علیزاده، مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها با اعلام انجام ۲ هزار و ۷۴۸ بازرسی بهداشتی در استان اظهارکرد: در ۵ روز اول تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۲ و اجرای طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر اماکن عمومی و مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی ۱۲۸ اخطاریه صادر، ۳۶ پرونده به مراجع قضایی ارسال و ۳ واحد نیز پلمب شد.

وی با بیان اینکه به اهمیت تأمین سلامت غذایی جامعه، بیشترین بازدیدها نیز در این بخش انجام شده است، گفت: مجموع بازرسی انجام شده در بازه زمانی مذکور از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی هزار و ۷۲۹ مورد بوده است که به دنبال آن هزار و ۶۴۰ ماده غذایی معدوم شده است.

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی افزود: همچنین در این مدت ۷۸ بازرسی از مراکز استراحتگاهی و اقامتی، ۴۳۴ بازرسی از اماکن عمومی، ۱۸۹ بازرسی مراکز استراحتگاهی و پذیرایی بین‌راهی، ۱۹۸ بازرسی مشترک، ۴۴ نمونه‌برداری از موادغذایی، ۴۵۰ سنجش پرتابل، هزار و ۱۷۱ مورد کُلرسنجی آب و ۲۱ بازرسی پایانه مسافری انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: بازرسان بهداشت محیط ضمن انجام وظایف خود بر رستوران‌ها، فست فودها، کافی شاپ و مراکز عرضه مواد غذایی، پاساژها و مراکز خرید نظارت دارند.

علیزاده در پایان گفت: برای ایام تعطیلات عید نوروز نیز بازرسی ثابت و سیار بهداشت محیط و مواد غذایی فعال است.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1113026

مهمترین اخبار ایران و جهان: