نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 19:32

شوراها جریان تصمیم‌گیری را به نفع مردم قوت بخشیدند

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: با تشکیل شوراها تصمیم‌گیری در کشور به نفع مردم تغییر پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هفته شوراها در اردبیل اظهار کرد: شوراها در مناطق شهری و روستایی به عمران و آبادانی کمک کرده و زمینه پیشرفت این مناطق را فراهم کردند.

وی نامگذاری مناسبت‌های مختلف را بر اساس تمرکز بیشتر بر تقویت و انسجام نهادهای مختلف تصریح کرد: زمانی که شوراها نبودند انتصاب‌ها و انتخاب‌ها به صورت فردی بود اما با شکل‌گیری شوراها مردم در صحنه حاضر شدند و تصمیم‌گیری‌ها نیز به نفع آنها تغییر پیدا کرد.

استاندار اردبیل گفت: حضور شوراها زمینه تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های ارزشمند را به نفع مردم تغییر داده و در حقیقت محوریت کارها مردم و مطالبات آنها بوده است.

عاملی افزود: هر زمان شوراها و حتی مسئولان دولتی مردم را فراموش کردند، قطعاً راه به بیراهه رفتند و وظیفه شوراها و مدیران خدمت‌گزار نظام اسلامی است تا همواره خواسته‌های به حق مردم را در اولویت پیگیری‌ها و کانون توجه قرار دهند.

وی به نشست اخیر با اعضای شورای استان اشاره کرد و ادامه داد: ما در این نشست اعلام کردیم که چارچوب مشخصی برای خدمت‌رسانی به مردم و تصمیم‌گیری‌ها به نفع آنها تهیه و تدوین شود تا شورای استان که چکیده و مظهر تمامی شوراها است، بتواند به وظیفه خطیر خدمت‌رسانی به آحاد جامعه به شایستگی عمل کند.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این مجموعه پایداری درآمد و توجه به عمران و آبادانی بیشتر بسیار با اهمیت بوده و اصلی‌ترین عنصر تحول که جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است باید در مجموعه شوراها و شهرداری‌ها مورد دقت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در استانداری اردبیل به روی سرمایه‌گذاران باز است و ما هیچ وجه محدودیتی در این حوزه قائل نشدیم و هر چه در توان داریم در اختیار سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قرار می‌دهیم تا زمینه ایجاد تحول اقتصادی و تقویت مسیر پیشرفت را شاهد باشیم.

عاملی بیان کرد: بدون توجه و تمرکز به تولید و حمایت از بخش خصوصی هیچ کاری در این استان به نتیجه نمی‌رسد و ما تمام اختیارات کمیسیون‌های قانونی را به شوراها و شهرداری‌ها داده‌ایم تا بدون محدودیت از ظرفیت خود برای جذب سرمایه‌گذاران و خلق منابع بیشتر استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با توجه به اینکه همه مدیران، کارگزاران و شوراها هدف مشترکی را در مسیر توسعه استان طی می‌کنند، ضروری است تا مشوق‌های سرمایه‌گذاری از سوی شوراها و شهرداری‌ها فراهم آمده و فعالان این عرصه به راحتی بتوانند به اهداف مورد نظر دست پیدا کنند.

عاملی تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا به شوراهای استانی، شهرستانی و حتی روستایی مسیرها را برای جذب سرمایه‌گذاران هموار کرده و از آنها نیز در مورد مسائل مادی و ایجاد دفتر خدمت‌رسانی بیشتر به مردم حمایت کنیم.

وی گفت: شوراها باید با فراغ بال بیشتر و نگاه توسعه‌ای در افق مشخص پشتیبانی‌های لازم را از مجموعه‌های متنوع انجام دهند و قطعاً پاسخگویی در این زمینه نیز بسیار مهم و ارزشمند خواهد بود.

عاملی افزود: ما در استانداری اردبیل هر چند با محدودیت فضا روبه‌رو هستیم اما در مجموعه فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها امکان واگذاری مکان برای شوراهای فرادستی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: استان اردبیل در حوزه‌های مختلف وضعیت رضایت‌بخشی ندارد به طوری که وضعیت بیمارستان‌ها و سرانه فضای آموزشی ما بسیار نامناسب است و در حوزه راه، مسکن و سایر زیرساخت‌ها نیز دچار عقب‌ماندگی هستیم.

عاملی اضافه کرد: باید از دوران مسئولیت خطیر خود بهترین بهره را برده و حداقل یک گره از مشکلات استان را باز کنیم تا در پایان دوران مسئولیت شرمنده مردم و آحاد جامعه نباشیم.

استاندار اردبیل دوران خدمت و عمر مسئولیت را در همه حوزه‌ها کوتاه و گذران اعلام کرد و ادامه داد: ضروری است تا با وحدت، همگرایی و دور بودن از مسائل حاشیه‌ای عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم که در این مسیر اصلی‌ترین هدف ما خلق منابع و کمک به تولید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188626

مهمترین اخبار ایران و جهان: