نیوز سیتی!
11 فروردین 1402 - 15:12

شورای امربه معروف ونهی از منکر در ادارات تشکیل شود

ساوه-امام جمعه ساوه گفت:ادارات شورای امربه معروف ونهی از منکر تشکیل دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته ساوه با سفارش به تقوا گفت: وقتی کسی نیازش را پیش برادر مؤمن خود مطرح می‌کند با خوش رویی برخورد کند، در صورتیکه قدرت داشت نیاز او را برطرف می‌کند و اگر خودش نتوانست با کمک دیگری اقدام می‌کند حرکت مسلمان در مسیر برآوردن حاجت مسلمان دیگر از هفتاد طواف خانه خدا بهتر است.

حجت الاسلام رحیمی به یوم الله ۱۲ فروردین اشاره کرده و گفت: ۱۲ فروردین روز بزرگ، اما مظلوم و قدر ناشناخته در میان مناسبت‌های انقلاب اسلامی است. شاید قرار گرفتن این روز در تعطیلات نوروز علت اصلی آن باشد و البته دلیل دیگر آن هم عدم فهم عمیق از اهمیت استقرار نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: نهال انقلاب اسلامی که با نثار خون بهترین فرزندان ایران رشد کرده بود سرانجام در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به بار نشست و با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه مهم‌ترین همه پرسی تاریخ ایران زمین جهت تعیین نوع حکومت فراهم شد.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی گفت: در روز پر برکت ۱۲ فروردین نظامی متولد شد که نور اسلام عزیز را دگر باره، نه فقط در ایران بلکه در سراسر جهان متجلی ساخت، شعار اصلی انقلاب، استقلال، آزادی جمهوری اسلامی بود که میلیون‌ها ایرانی آزاده و مسلمان در طول مبارزه‌ها در جای جای ایران اسلامی فریاد کشیده بودند.

وی ادامه داد: این شعارها، حکومتی را پایه ریزی می‌کرد که عدالت اسلامی از هدف‌های والای آن بود، روز ۱۲ فروردین از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند روزی که کنگره‌های قصر ۲۵۰۰ ساله حکومت طاغوتی فرو ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بر بست

امام جمعه ساوه تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری سلاله پاک پیامبر، که برخاسته از همان مکتب است، استقرار نظام دینی که مجلای آن ۱۲ فروردین ۵۸ است. از این‌رو ۲۲ بهمن نماد «لا اله» است و ۱۲ فروردین سمبل «الا الله» ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی، حرکت از انقلاب مردمی ۲۲ بهمن به سمت ساختارسازی مردمی و مردمی سازی ساختار حکومت است.

وی در ادامه اظهار داشت: سال جدید را به خوبی آغاز کرده‌ایم، آنچه در خارج از مرز و بوم اتفاق می‌افتد عموماً به ضرر دشمنان ایران اسلامی است و آنچه در فرانسه اتفاق می‌افتد و آنچه که در اسرائیل اتفاق افتاده و درگیری‌های داخلی صهیونیست‌ها که فراتر از یک اختلاف سیاسی است به ضرر دشمنان ما و به نفع ماست.

وی افزود: روابط گسترده ایران با جهان و روی آوردن به سمت ایران نیز، اتفاقات خوبی است اما آنچه که راجع به اختلافات آذربایجان و ارمنستان باید به آن عنایت داشت و ایران باید با تدبیر دقیق وارد شود

وی افزود: پشت صحنه رژیم جعلی صهیونیستی است که می‌خواهد از باتلاق داخلی نجات پیدا کند و جنگ را به طرف ایران بکشاند و کاری کند که ایران را داخل جنگ کند چون ایران اتصال خود به ارمنستان را خط قرمز اعلام کرده و این اتصال، اتصال به طرف اروپا و امثال آن است.

خطیب جمعه در ادامه به بیانیه تبیینی از طرف وزارت کشور پیرامون عفاف و حجاب صادر شده اشاره کرده و از موضع دولت در صیانت از ارزش‌های دینی به ویژه واجب شرعی عفاف و حجاب تقدیر کرد و گفت: آنچه که در این بیانیه آمده است هیچ‌گونه عقب نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش‌های سنتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیرقابل تغییر همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام رحیمی در خصوص رعایت عفاف و حجاب نکاتی را بیان داشتند؛ یکی از فضائل اخلاق جنسی، مسئله حجاب و پوشش زنان است البته، این مسئله اختصاص به زنان نداشته و شامل مردان نیزمی شود، اما نوع پوشش زنان به دلیل ساختار خاص جسمانی شأن، مورد تاکید بیشتر قرار گرفته است.

حجت الاسلام رحیمی شهرستان ساوه تصریح کرد: با به وجود آمدن پدیده کرونا همه پای کار آمدند قانون گذاری شد پروتکل و دستورالعمل نوشتند و همه ملزم به رعایت شدند.

حجت الاسلام رحیمی بیان کرد: همه باید احساس وظیفه کنند و برای مقابله با انحرافات تلاش شود.

امام جمعه شهرستان ساوه ادامه داد: ادارات باید شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل بدهند، ادارات خداباور باشند مردم بفهمند که این ادارات برای نظام هستند کسی وارد اداره می‌شود رنگ و بوی خدا بگیرد.

وی اضافه کرد: مسئولین شهری داخل شهر را از شعارهای دینی، اهمیت حجاب، حقوق شهروندی از نماز، نمازجمعه، صرفه جویی در مصرف، فضیلت روزه و حرمت روزه خواری پر کنند شهر باید رنگ و بوی فاطمی بگیرد.

وی افزود: کارهای عمرانی و ساخت و سازها به شهر زیبایی می‌دهد ولی مهم‌تر از همه اینها زیبایی معنوی شهرمان است.

امام جمعه ساوه در پایان به آموزش همگانی امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تاکید کردند این کار باید از مساجد شروع شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1119370

مهمترین اخبار ایران و جهان: