نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 10:21

اتمام طرح هادی ۲۶۲ روستای استان سمنان/۱۸ پروژه بهره‌برداری می‌شود

سمنان_ مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان از اتمام طرح هادی برای ۲۶۲ روستای استان خبر داد و گفت: طی هفته بنیاد مسکن ۲۸ پروژه بهسازی معابر به بهره برداری می‌رسد.

علیرضا فلاحی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه همزمان با سالروز تأسیس بنیاد مسکن پروژه‌های بنیاد مسکن در سه حوزه عمران روستایی، مسکن شهری، بهسازی و مسکن روستایی تعریف شدند، ابراز داشت: تعداد ۱۸ پروژه بهسازی و اصلاح معابر روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال طی این هفته به بهره برداری می‌رسد.

وی ضمن اشاره به اینکه فعالیت‌های عمران روستایی یکی از مهم‌ترین و اصلی ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در توسعه روستاها است، افزود: طی سال گذشته اجرای طرح هادی روستایی در ۲۰۲ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان به انجام رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان با بیان اینکه تأسیس بنیاد مسکن فصل جدیدی از توسعه خدمات عمومی در بخش زیربنایی و مهم تأمین مسکن روستایی باز کرد، ابراز داشت: در همین راستا از ۵۳۷ مورد کل روستاهای استان برای تعداد ۲۹۷ روستای بالای ۲۰ خانوار تهیه طرح هادی پایان یافته است.

فلاحی در ادامه تصریح کرد: طی سال گذشته نسبت به بازنگری طرح هادی روستاهای حسن آباد سمنان، جنت آباد، چشمه نادی و شور قاضی گرمسار، امامزاده عبدالله آرادان، کاورد، کولیم و ده صوفیان مهدی‌شهر اقدام شده است.

وی ضمن بیان اینکه برای اجرای طرح هادی روستایی در تعداد روستاهای مذکور اعتباری بالغ بر ۲۴۸ میلیون تومان هزینه شده است، افزود: بیش از یک هزار و ۲۰۴ کیلومتر بهسازی و اصلاح معابر انجام و هزینه کرد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان بابیان اینکه از سال ۹۴ تاکنون دو میلیون و ۲۵۱ هزار مترمربع از معابر روستایی استان سمنان آسفالت شده است، ابراز داشت: برای انجام این کار بیش از ۲۴ هزار تن قیر رایگان معادل ۹۳ میلیون تومان هزینه کرد شده است.

فلاحی ضمن بیان اینکه طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی با هدف شناسایی ارزش‌های تاریخی و معماری بافت کالبدی روستا اقدام به حفظ، احیا و توسعه این ارزش‌ها می‌کند، تصریح کرد: در شهرستان شاهرود روستای قلعه بالا و قلعه نو خرقان با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی این طرح تهیه و اجرا شده است.

وی ضمن بیان اینکه زمینه طرح بهسازی روستاهای هدف گردشگری به منظور ساماندهی نظام فعالیت، اسکان و پیش بینی امکانات و خدمات مورد نیاز برای توسعه گردشگری انجام می‌شود، افزود: این طرح در روستای ملاده شهرستان مهدی شهر تهیه و با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان بیان کرد: در شهرستان شاهرود روستای رضاآباد تهیه طرح انجام شده و در شهرستان سرخه روستای جوین این طرح با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی، در روستای تویه شهرستان دامغان و نام نیک شهرستان میامی تهیه طرح با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1154770

مهمترین اخبار ایران و جهان: