نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 15:54

ثبت رکورد جدید در ورود مسافران به گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به رشد 43 درصدی ورود مسافر به گیلان، افزود: تاکنون 9 میلیون و 340 هزار و 462 نفر وارد استان گیلان شده‌اند.

ولی جهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آمار مسافران ورودی و اقامت‌کننده طی روزهای ۱۶ اسفند تا امروز اظهار کرد: طی این مدت یک‌میلیون و ۵۷۶ هزار و ۳۲۹ وسیله نقلیه به استان گیلان وارد شده که نشان‌دهنده رشد حدود ۵۷ درصدی است. 

وی با اشاره به رشد ۴۳ درصدی ورود مسافر به گیلان افزود: تاکنون ۹ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۴۶۲ نفر وارد استان گیلان شده‌اند. 

دبیر ستاد تسهیلات سفر نوروزی گیلان با اشاره به مسافران اقامت‌کننده در استان بیان کرد: هشت میلیون و ۶۵۲ هزار و ۴۰۸ نَفَر - شب اقامت در استان را شاهد بوده‌ایم که دارای رشد ۱۲۱.۵۷ درصدی است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان با بیان اینکه گردشگران خارجی اقامت‌کننده در مراکز اقامتی استان تعداد ۲۶۵ نفر بوده و دارای رشد ۸۰ درصدی است، گفت: این گردشگران دارای ملیت‌ آذربایجان، روسیه، پرتغال، ترکیه، عراق، افغانستان، مغولستان، ازبکستان، چین، هند، لبنان و کره هستند. 

به گفته جهانی، اشغال تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان ۱۲۰.۴۷ درصد است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1114470

مهمترین اخبار ایران و جهان: