نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 12:00

جذب دانش آموزان برگزیده جشنواره عکس

چهارمین دوره جشنواره دانش آموزی عکس، گرافیک و نقاشی مدرسه با حضور شرکت‌کنندگان خارجی و تقدیر از برگزیدگان به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان چهارمین جشنواره دانش آموزی عکس، گرافیک و نقاشی مدرسه عصر روز جمعه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

در این جشنواره که امسال چهارمین دوره برگزاری آن است، از برگزیدگان در بخش‌های لوگو نوجوان، پوستر نوجوان، عکاسی داستانی، طراحی کاریکاتور نوجوان، عکاسی تبلیغاتی نوجوان، اینفوگرافیک نوجوان، عکاسی طبیعت، عکاسی معماری، تصویرسازی، نقاشی مداد رنگی، نقاشی خط، نقاشی سیاه قلم، نقاشی دیجیتال و نقاشی آبرنگ تقدیر شد.

گفتنی است در این جشنواره ۱۱۱ اثر از کشورهای خارجی و بیش از ۱۸ هزار اثر از کشور ایران به دبیرخانه ارسال شد که در مراسم اختتامیه این جشنواره از ۸۴ اثر با حضور مسئولان تقدیر و تجلیل شد.

این جشنواره از سال ۹۸ آغاز به کار کرد و امسال چهارمین دوره برگزاری جشنواره عکس، گرافیک و نقاشی مدرسه است.

این جشنواره برای اولین بار امسال به صورت بین المللی برگزار شد که طی آن از حدود ۱۱ کشور مختلف، ۱۱۱ اثر دریافت و به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

در بخش داخلی نیز بیش از ۱۸ هزار اثر از ۳۲ استان کشور و حدود ۴۰۳ شهر مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است و در مراسم اختتامیه این جشنواره از ۸۴ برگزیده تقدیر شد.

امیر ارسلان حسین زاده دبیر علمی جشنواره عکس، گرافیک و نقاشی مدرسه با اشاره به اینکه در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره، کارگاه‌های مختلفی برای این دانش آموزان برگزار شده که برای آنان بسیار جذاب بوده است.؛ گفت: یکی از اهداف مهم این جشنواره، کشف، رشد و پرورش استعدادهای دانش آموزان از استان‌های مختلف کشور است تا راه را برای آنان هموار کنیم و استعدادها را به منصه ظهور برسانیم. در این جشنواره برای دانش آموزان امکانات را فراهم می‌کنیم تا در مسیر مشخص استعدادیابی حرکت کنند.

حسین زاده همچنین اعلام کرد: بعد از شناسایی برگزیده‌های این جشنواره، زمینه اشتغال این افراد فراهم است. دانش آموزان از پایه اول ابتدایی تا پایه دوازدهم می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و مقطع به مقطع در ۱۴ محور نتایج و برگزیده‌ها اعلام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1175226

مهمترین اخبار ایران و جهان: