نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 16:33

خیرین ۶۲ مدرسه در البرز می‌سازند

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان البرز، گفت: ۶۲ پروژه مدرسه‌سازی در استان توسط مجمع خیرین مدرسه‌ساز در حال اجراست و ۱۷ پروژه برای سال جدید تحصیلی آماده می‌شود.

حسن مهرانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان البرز، در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی مدرسه ارم ۲ در فردیس، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، با اشاره به وجود ۵۰۰ خیر مدرسه ساز در مجمع خیرین مدسه‌ساز استان البرز، گفت: در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان البرز، تأمین ۲۱۰میلیارد تومان برای احداث مدرسه در استان تعهد شد و در حال حاضر ۶۲ پروژه مدرسه‌سازی در استان توسط خیرین در حال اجراست.    

وی افزود: پراکندگی این پروژه‌ها بیشتر در نقاط کم برخوردار استان است. با توجه به نیاز فردیس و تراکم بالای دانش‌آموزان در فردیس بیشترین پروژه‌ها  در این شهرستان پیش‌بینی شده است. ناحیه ۴ کرج هم به صورت ویژه در نظر گرفته شده و در طالقان و آسارا هم هرکدام ۴ پروژه  مدرسه‌سازی پیش‌بینی شده است.

مهرانی به فعالیت‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان البرز اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد پروژه‌های مجمع خیرین مدرسه ساز استان به صورت مشارکتی  با سازمان نوسازی مدازس و ۳۰ درصد به صورت مستقل و توسط خیرین اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: مدرسه ۱۲ کلاسه ارم ۲ در فردیس هم به صورت مشارکتی با اداره کل نوسازی مدارس احداث می‌شود تا سقف ۲.۵ میلیارد تومان توسط خیرین تهیه و مابقی توسط اداره نوسازی مدارس تأمین می‌شود. 

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز البرز گفت: تا آغاز سال تحصیلی جدید، ۱۷ پروژه دیگر توسط خیرین مدرسه ساز استان  به آموزش و پرورش تحویل می‌شود. 

وی در ادامه  به ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز استان البرز اشاره کرد و افزود: فقط یکی از خیرین به نام سید جلال نصر احداث ۵۰ مدرسه از صفر تا ۱۰۰  را متعهد شده که  ۷ پروژه را تا کنون آغازکرده است. همچنین این خیر،  ساخت ۵۰ واحد مسکونی  برای معلمین در کمالشهر را در دستور کار دارد.

مهرانی همچنین گفت: شورای بانوان مجمع خیرین استان البرز در حال تشکیل است و جشنواره‌های خیرین منطقه ای شهرستانی و غیره تیز برای تقدیر از خیرین استان برگزار می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1176226

مهمترین اخبار ایران و جهان: