نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 10:39

رویداد اردبیل ۲۰۲۳│استاندار اردبیل: رویداد اِکو در توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و گردشگری نقش مهمی دارد

استاندار اردبیل گفت: باتوجه به میزبانی اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳، این رویداد بین‌المللی، دروازه ارتباطات و همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف بین اردبیل و سایر کشورهای عضو اکو است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حامد عاملی پیش‌ازظهر امروز در آیین افتتاحیه رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳ که با حضور وزیر میراث فرهنگی، سفرای کشورهای حوزه اکو، کشورهای حوزه دریای سیاه و کشور چین در سالن فرهنگی و هنری فدک برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۹۸ اردبیل به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب شد و این میزبانی، به‌عنوان دروازه ارتباطات و همکاری‌ها بین اردبیل و کشورهای عضو اکو در حوزه‌های گردشگری،اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و فرهنگی خواهد بود.

وی افزود: سرنوشت و زندگی ملت‌ها با یکدیگر ارتباط قابل‌توجه و مهمی دارند و همین موضوع باعث شده است که امروز نمایندگان کشورهای مختلف در کنار یکدیگر هستند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: مجموعه اکو‌ پس از اتحادیه اروپا، بزرگ‌ترین اجماع کشورهای منطقه در حوزه‌های مختلف محسوب می‌شود که این رویداد در توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و گردشگری نقش به سزایی دارد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با نگاه به شرق، به دنبال بهبود و گسترش در حوزه‌های اقتصادی، صنعت و دیگر بخش‌ها بوده و در کنار این موضوعات مهم، حفظ عزت و احترام ایران عزیزمان هم بسیار موردتوجه خواهد بود.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1171570

مهمترین اخبار ایران و جهان: