نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 08:04

درمان بیماری افسردگی مقاوم به درمان برای اولین بار در ایران/ دستگاه VNS درمانی نوین برای بهبود بانویی ۶۰ ساله در شیراز ساله شد

رئیس بخش تشنج بیمارستان نمازی شیرازگفت: دستگاه VNS در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ برای اولین بار در ایران و به احتمال قوی در خاورمیانه در بیمارستان نمازی شیراز برای درمان بیماری افسردگی مقاوم به درمان خانم ۶۰ ساله استفاده شد.

علی اکبر اسدی پویا در گفتگو با خبرنگار فارس از شیراز در خصوص کاربرد دستگاه VNS که برای اولین بار در ایران و خاورمیانه برای درمان بیماری استفاده شده توضیح داد و گفت: دستگاه VNS، دستگاه تحریک عصب واگ، برای کنترل بیماری صرع در بخش تشنج بیمارستان نمازی استفاده می‌شود و کاربرد دیگر آن استفاده برای بیمارانی است که افسردگی مقاوم به درمان دارند.

او در خصوص اولین زمان استفاده از دستگاه Vns اظهار داشت: دستگاه VNS در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ برای اولین بار در ایران و به احتمال قوی در خاورمیانه برای درمان افسردگی مقاوم به درمان استفاده شد.

او افزود: این عمل در بیمارستان نمازی شیراز برای بیمار که خانمی ۶۰ ساله ومبتلا به افسردگی مزمن بود و درمان های مختلف بر روی او طی چندین سال صورت گرفته بود و تاثیری نداشت، برای اولین بار انجام شد. 

او در خصوص مدت زمان فعالیت دستگاه صحبت کرد و گفت: این دستگاه که در ۲۵ اسفند کارگذاری شده بود دوشنبه هفته گذشته ۱۴ فروردین روشن شد. 

او خاطر نشان کرد: این دستگاه از سال ۲۰۰۵ مجوز استفاده برای بیماران افسردگی را داشته اما تاکنون در منطقه ما استفاده نشده بود و از سال ۹۸ تنها برای درمان بیماران سرع مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1136826

مهمترین اخبار ایران و جهان: