نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 14:35

میدان‌داری خوزستانی‌ها برای آزادی قدس شریف

یک شهروند اهوازی گفت: ما امروز آمده‌ایم تا ثابت ‌کنیم که سرنوشت قدس و مسلمانان با یکدیگر پیوندی عمیق و ارتباطی جدا نشدنی دارد و تا آخرین نفس برای آزادی مردم فلسطین در صحنه هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، امروز همه‌ی روزه‌دارن آمده بودند تا یکصدا بگویند که با شوق رهایی‌ات نفس می‌کشیم ای قدس شریف. آمده بودند تا زمزمه کنند همسایه‌ی بغضِ شکسته‌ی تو بودن سخت است و برای مسلمانان جهان سرودن قصیده‌ی غم برای تو و مسجدالاقصی‌ات و بهتر بگوییم مسجدالاقصی‌ِمان بسی رنج‌آور.

دیر زمانی است که در دیارِ ما روز قدس پیر و جوان و زن و مرد و کودک نمی‌شناسد. آخرین جمعه‌ی ماه مبارک رمضان که از راه می‌رسد، سیل خروشان مردم است که دست در دستِ اتحاد و یکدلی خویش، فریاد مبارزه با صهیونیسم سر می‌دهند و می‌خروشند و تا روزی که خاک مقدسِ اولین قبله مسلمانان را از متجاوزین باز پس نگیرند، آرام ندارند.

امروز نیز مردم خوزستان هم‌پیمان با خواهران و برادران خود در سراسر کشور، با گام‌هایی استوار به خیابان‌ها آمدند تا ضمن گرامی‌داشت روز قدس، شعار "فلسطین محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی"ست، سر دهند و به جنایتکاران و ایادی آنان اعلام کنند که چه‌ فرقی‌ می‌کند در هر کجای‌ نقشه‌ باشی؟‌، غصه‌ی فلسطین امان گرفته است از ما.

 

فروپاشی اسرائیل نزدیک است

آقای ناصری که به همراه خانواده‌اش از اهواز در این مراسم شرکت کرده و در ساعات آغازین صبح به خیل راهپیمایان پیوسته است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: روز قدس یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) است و این روز نه تنها برای ملت ایران بلکه برای هر انسان آزاده‌ای روز دفاع از حقوق ملت ستم‌دیده‌ی فلسطین در برابر غاصبان است.

وی با بیان اینکه فروپاشی رژیم صهیونیستی به حول و قوه‌ی الهی نزدیک است، گفت: رژیم جعلی صهیونیستی با حمایت‌های امریکای جنایتکار بر خلاف حقوق بشر عمل می‌کند و از اعمال هیچ ظلم و ستمی علیه مردم فلسطین فروگذار نمی‌کند.

این شهروند اهوازی افزود: روز قدس فرصت ارزشمندی است تا همه انسان‌های طالبِ صلح به میدان بیایند و با مشت‌های گره فریاد بزنند که در کنار مردم مظلوم و کودکان بی‌پناه فلسطینی هستند.

خانم بایمانی که پلاکارد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را در دست گرفته است نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: ملت مظلوم فلسطین بیش از نیم قرن است که در اسارت رژیم جنایتکار اسرائیل قرار دارند و این ملت مظلوم حتی از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی محروم هستند.

وی با بیان اینکه سرزمین فلسطین را به مردمش باز می‌گردانیم، گفت: ما امروز آمده‌ایم تا ثابت ‌کنیم که سرنوشت قدس و مسلمانان با یکدیگر پیوندی عمیق و ارتباطی جدا نشدنی دارد و تا آخرین نفس برای آزادی مردم فلسطین در صحنه هستیم.

 

انزجار از حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

آقای نعیمی از شهروندان عرب اهوازی که با لباس محلی در راهپیمایی روز قدس حاضر شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: ابراز انزجار از حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی یکی از دلایلی است که من امروز با زبان روزه در این راهپیمایی حاضر شدم.

وی با بیان اینکه احساسات مسلمانان جهان از این حمله وحشیانه جریحه‌دار شده است، گفت: پس از تجاوز وحشیانه نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به مسجدالاقصی زیادی از معتکفان و نمازگزاران فلسطینی  زخمی شدند و ما از همین جا این جنایت را قاطعانه محکوم می‌کنیم.

این شهروند عرب اهوازی ادامه داد: اقوام عرب خوزستانی همیشه حامی آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین و مدافع مسجدالاقصی هستند و با استمرارِ حضور در صحنه، اولین قبله و سومین مکان مقدس مسلمانان را باز پس می‌گیریم.

 

انتقام شهادت مستشاران ایرانی را می‌گیریم

آقای صالحی کارمند است و امروز به همراه همکاران اداری خود در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده است. او در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن برشمردن جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: شهادت مستشاران نظامی کشورمان در سوریه یکی از جنایات بزدلانه  رژیم صهیونیستی است و ما امروز آمدیم تا ثابت کنیم در برابر این جنایت‌ها سکوت نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه خون این شهیدان والامقام پایمال نمی‌شود، ادامه داد: تروریسم دولتی و جعلی اسرائیل از نظر ما محکوم است و ملت ایران در سایه‌ی نظام جمهوری اسلامی ایران از اینگونه اقدامات متجاوزانه انتقام خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، آخرین جمعه ماه میهمانی خدا چهل‌و‌سه سال است که میعادگاه صلح‌طلبان وآزادی‌خواهان جهان است. امسال نیز همانند سال‌های گذشته مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از یک‌ هزار شهر و روستا در سراسر کشور برگزار شد.

مردم روزه‌دار اهواز نیز در این روز با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس انزجار خود را از رژیم کودک‌کش و جعلی صهیونیستی را اعلام کردند.

پایان پیام/ی

منبع: فارس
شناسه خبر: 1147970

مهمترین اخبار ایران و جهان: