نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 15:04

ثبت بیش از یک میلیون تردد سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل

اردبیل-رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل ازثبت ۱ میلیون و ۱۹ هزار و۷۱۰ تردد تخلف سبقت غیرمجاز طی سال گذشته در محورهای مواصلاتی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امید نسیمی ظهر سه‌شنبه در بازدید از سامانه‌های هوشمند استان اردبیل اظهار کرد: ۱ میلیون و ۱۹ هزار و۷۱۰ تردد تخلف سبقت غیرمجاز طی سال گذشته در محورهای مواصلاتی استان اردبیل به ثبت رسیده است که محورهای آستارا-اردبیل، اردبیل-سرچم و اسالم –خلخال جزوه محورهای پرتخلف سبقت غیرمجاز استان به شمار می‌آید.

وی همچنین به آمار تخلفات سرعت غیرمجاز در مبادی ورودی و خروجی استان اشاره کرد و گفت: ۸ میلیون و۶۷۴ هزار و۴۸۷ تردد سرعت غیرمجاز در طول یک سال گذشته در مبادی ورودی و خروجی اردبیل ثبت شده است که این میزان ۶ درصد از کل تردد استان را شامل می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل میانگین سرعت متوسط استان را ۷۳ کیلومتر عنوان کرد و افزود: انتظار داریم رانندگان برای حفظ جان خود و سایر ترددکنندگان علاوه بر رعایت سبقت و سرعت مطمئنه به علائم راهور در جاده نیز توجه کنند.

نسیمی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته ۷ میلیون و۶۵۳ هزار و ۱۷۵ تردد در مبادی ورودی و ۷ میلیون و ۴۳۹ هزار و۳۴۷ تردد نیز در مبادی خروجی استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۲ درصدی را در هردو مبادی ورودی و خروجی شاهد هستیم.

وی افزود: در یک سال گذشته ۱۲ میلیون و۷۴۴ هزار و۶۷۶ تردد در محور اردبیل-آستارا و بالعکس ،۱۱ میلیون و۹۰۲ هزار و۷۸۲ تردد در محور اردبیل-نیر وبالعکس وهمچنین ۸ میلیون و۷۲۰ هزار و۹۸۷ تردد نیز در محور اردبیل-مغان وبالعکس ثبت شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1157726

مهمترین اخبار ایران و جهان: