نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 12:41

آنتونوف: آمریکا اقرار کرد که در اوکراین، مسکو را تحریک می‌کند

سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که معاون وزیر دفاع این کشور عملا اذعان کرده که دولت واشنگتن در اوکراین مسیر تحریک‌آمیزی علیه مسکو در پیش گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به اظهارات کالین کال، معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا درباره خطر تشدید جنگ اوکراین گفت که او دیروز(دوشنبه) اقرار کرد که دولت آمریکا در اوکراین، اقدامات و مسیر تحریک‌آمیزی علیه روسیه درپیش گرفته است.

آنتونوف گفت: ملاحظات و اظهارات نظرهای مقامات مملو از بی‌شرمی، تزویر و خصومت در قبال کشور ماست. نماینده پنتاگون آشکارا گفت که دولت آمریکا صرفا به این دلیل که با ارسال سلاح به اوکراین، ممکن است تنش‌ها تشدید شود، به هیچ وجه خودش را محدود نخواهد کرد و پا پس نمی‌کشد. بنابراین، آمریکایی‌ها اقرار کرده‌اند که واشنگتن عامدانه در جریان جنگ، مسیری تحریک‌آمیز علیه روسیه اتخاذ کرده است.

وی افزود: واشنگتن هر روز بیشتر از دیروز برای رژیم کی‌یف سامانه‌های دوربردی ارسال می‌کند که کاملا تهاجمی است و نه تدافعی.

آنتونوف خاطرنشان کرد که «اظهارات مقامات نظامی آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن درباره استفاده از سلاح‌های ساخت آمریکا در حمله به خاک روسیه ابراز نگرانی کرده را باور نمی‌کند.»

وی تاکید کرد: اگر آمریکا واقعا این مساله بسیار مهم را لحاظ کرده، بلافاصله چنین تلاش‌هایی از جانب افراطی‌های اوکراینی را خنثی می‌کرد اما در واقع، کمک بی‌سابقه دولت آمریکا تنها و تنها عوامل کی‌یف را به سمت ارتکاب جنایات تازه ترغیب می‌کند.

سفیر روسیه اضافه کرد که اظهارات کال، «گواه آشکاری است که این واشنگتن بوده که به درگیری در اوکراین دامن زده است. آنها با این اشتیاق که به ما شکستی را تحمیل کنند، عملا همه چیز را فراموش کرده و مهم‌تر از آن، سرنوشت مردم اوکراین و خطر تشدید یک جنگ جهانی را از یاد برده‌اند.»

کال پیش‌تر گفته بود که آمریکا نسبت به استفاده از سلاح‌های ارسالی از واشنگتن به کی‌یف برای حمله به خاک روسیه، ابراز نگرانی کرده و به مداخله مستقیم در جنگ اوکراین و همچنین تبدیل شدن آن به جنگ جهانی سوم علاقه‌ای ندارد. این در حالی است که او همزمان گفت «اینکه آمریکا به دلیل واهمه از تشدید تنش، در برخی مسائل خویشتن‌داری و خودش را محدود کند، تفکر غلطی است.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 1157326

مهمترین اخبار ایران و جهان: