نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 13:20

گردشگری ورزشی یکی از پارامترهای جذب گردشگران در کردستان است

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: گردشگری ورزشی یکی از پارامترهای جذب گردشگران در کردستان است.

منصور مهرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: کردستان در تمام حوزه‌های گردشگری از جمله گردشگری ورزشی دارای ظرفیت‌های فراوانی است که می‌تواند سهمی مهم از گردشگری ورزشی در کشور را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان به‌دلیل دارا بودن طبیعت کم‌نظیر و شمار زیادی رودخانه دارای آب‌های خروشان در فصول مختلف سال از پیش‌روترین استان‌ها در زمینه برگزاری مسابقات رفتینگ در غرب کشور به‌ شمار می‌رود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه گردشگری ورزشی یکی از پارامترهای جذب گردشگر داخلی و خارجی است، افزود: قایقرانی در آب‌های خروشان از جمله ورزش‌های مهیج و جذاب در استان است که توانسته گردشگران زیادی را به‌خود جذب کند.

وی عنوان کرد: در این راستا مسابقات جام کشوری رفتینگ روزهای ٢١ و ٢٢ اردیبهشت‌ماه به میزبانی استان کردستان و در آب‌های رودخانه سیروان در روستای تاریخی و گردشگری پالنگان از توابع شهرستان کامیاران با حضور ١٢ تیم از ٨ استان برگزار شد.

مهرزاد یادآور شد: این رودخانه از جمله مناطق بکر و زیبای استان کردستان است که زمینه مناسبی برای جذب گردشگر و توریسم تفریحی و ورزشی را دارد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعامل و همکاری دستگاه‌های مربوطه بتوانیم ضمن تبدیل ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه به بالفعل، اقدامات لازم را در زمینه جذب توریسم و گردشگر به‌عمل آوریم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1208695

مهمترین اخبار ایران و جهان: