نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 16:09

مسئله جوانی جمعیت جای کار بیشتری دارد

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در بحث جوانی جمعیت، گفت: هر چند گام‌های بلندی برای جوانی جمعیت برداشته شده است اما جای کار بیشتری دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری ظهر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان، با بیان اینکه هر چند گام‌های بلندی برای جوانی جمعیت برداشته شده است اما جای کار بیشتری دارد، گفت: متولیان فرهنگی باید بر روی ارتقای علم و فناوری و دانش جوانان تمرکز جدی داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در بحث جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: در این خصوص اشتغال بسیار مهم است و باید نرخ بالای بیکاری کاهش پیدا کند و لازم است متولیان امر از جمله صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی، جهاد کشاورزی، اداره کار، گردشگری و سایر دستگاه‌ها تدابیر لازم را بیندیشند.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها و توسعه گردشگری و بومگردی کمک شایانی به ایجاد اشتغال می‌کند، بیان کرد: در حوزه پرداخت تسهیلات و تهیه مسکن گام‌های بلندی برداشته شده اما کافی نیست.

حیدری ادامه داد: باید واگذاری زمین‌ها و تحویل مسکن تسریع و در تمام شهرها و روستاها آغاز شود و با رفع موانع تولید و توجه به این نکته که فصل کاری در استان محدود است تعدادی از این واحدها به زودی افتتاح شود.

وی با بیان اینکه آموزش حرفه باید افزایش یابد، تصریح کرد: تسهیلات در همه بخش‌ها از جمله ازدواج، فرزندآوری، جوانی جمعیت و اشتغال پرداخت شود و مراکز درمانی و بهداشتی نیز توسعه یابند تا بتوان ساماندهی خوبی در بحث جوانی جمعیت را شاهد بود.

حیدری اظهار داشت: توسعه اماکن ورزشی مورد تاکید است چرا که این اماکن فضای مناسبی برای ساماندهی به امور جوانان هستند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1209151

مهمترین اخبار ایران و جهان: