نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 18:35

دستگاه های اجرایی به وظایف خود در قانون جوانی جمعیت پایبند باشند

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: امروز مطالعه دقیق و هدفمند آمار های جمعیتی و رصد آن ها ضروری است و تامین زیرساخت های حمایت از خانواده و ترویج فرهنگ فرزندآوری وظیفه جهادی مسئولان و دستگاه های اجرایی است که باید به صورت جدی به آن بپردازند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی ظهر امروز در جلسه قرارگاه جمعیت شهرستان قزوین که در محل سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد، ضمن اشاره به ابلاغ سیاست های کلی جوانی جمعیت در سال ۱۳۹۳ توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: امروز مطالعه دقیق و هدفمند آمار های جمعیتی و رصد آن ها ضروری است و تامین زیرساخت های حمایت از خانواده و ترویج فرهنگ فرزندآوری وظیفه جهادی مسئولان و دستگاه های اجرایی است که باید به صورت جدی به آن بپردازند.

وی اضافه کرد: فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس با برگزاری بیش از ۱۴۰ جلسه تخصصی موفق شد قانون ماده ای ۷۳ جمعیت را تهیه و در آبان ماه ۱۴۰۰ به دولت تقدیم کند.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس ادامه داد: دستگاه های متولی این موضوع مهم (جوانی جمعیت) باید در فرایند حکمرانی جمعیت و خانواده با جدیت مضاعفی ورود پیدا کنند.

محمدبیگی گفت: ترویج فرهنگ فرزندآوری در شرایط مطلوب اقتصادی هنر نیست بلکه امروز باید با یک اقدام جهادی و همگانی در این عرصه ظرفیت ها را فعال کنیم. بر این اساس تمام امکانات باید برای تسهیل ازدواج جوان و فرزندآوری بسیج شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کار هایی که باید به آن پرداخت این است که بازه زمانی بین ازدواج و فرزندآوری از ۴ سال به ۲ سال کاهش یابد.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس اضافه کرد: با توجه به اینکه بسیاری از زوجین شرایط مالی برگزاری مراسمات ازدواج را ندارند، طبق قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده  شهرداران و مدیران دستگاه های اجرایی موظف هستند اماکن عمومی شان را برای برگزاری مراسمات ساده ازدواج، در اختیار زوج های جوان قرار دهند.

محمدبیگی در ادامه تصریح کرد: طبق قانون جوانی جمعیت، دستگاه های اجرایی باید فضای مناسبی را جهت استراحت مادر و کودک در نظر بگیرند، برای مثال شهرداری ها در پارک ها اتاق های استراحت برای مادران و کودکان در نظر بگیرند.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم این امر مهم با اهتمام و جدیت بیشتری توسط مسئولان و مردم دنبال شود تا در آینده ای نه چندان دور با مشکلات عدیده ای روبرو نشویم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1209507

مهمترین اخبار ایران و جهان: