نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 16:45

جمعیت از بارزترین مولفه‌های اقتدار و استحکام کشور است

گرگان- استاندار گلستان گفت: تعادل و پویایی جمعیت از مولفه‌های مهم اقتدار و استحکام کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه بعدازظهر شنبه در نخستین رویداد جایزه استانی جوانی جمعیت گلستان اظهار کرد: طی ۳۰ سال گذشته و به علل مختلف از جمله پیاده سازی مقطعی دستورالعمل جهانی بهداشت بدون توجه به تبعات آن شاهد روند کاهش جمعیت جوان و حرکت جامعه به سمت پیر شدن هستیم.

استاندار گلستان افزود: رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۷۱ خواستار بازنگری و تغییر این سیاست‌ها شدند و از سال ۱۳۹۱ این تأکیدات جدی تر شد چراکه زنگ خطر بحران کاهش جمعیت جوان در کشور به صدا درآمده است.

وی گفت: بعد از تذکرات مکرر رهبر معظم انقلاب در سال ۱۴۰۰ شاهد تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به عنوان یک برنامه عملیاتی بودیم.

زنگانه گفت: مقوله جمعیت از پارامترهای مهم اقتدار و استحکام ساختار هر کشور است و حفظ تعادل و پویایی ساختار جمعیت مورد توجه بیشتر کشورها برای توسعه و پیشرفت قرار دارد.

استاندار گلستان افزود: افزایش فرزندآوری منجر به تقویت قاعده هرم جمعیتی کشور می‌شود و از پیری جمعیت جلوگیری می‌کند لذا از همه دستگاه‌های مرتبط درخواست داریم ترویج این موضوع را به عنوان یک هدف مهم در تمام رده‌های سنی جامعه در دستور کار قرار دهند.

وی با قدردانی از عوامل تهیه اطلس جمعیتی استان، از مدیران و فرمانداران خواست نظارت بیشتری بر اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت در استان و شهرستان‌ها داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1209095

مهمترین اخبار ایران و جهان: