نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 14:00

مدیرکل تعاون یزد: مناطق کم برخوردار را با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی حمایت می‌کنیم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: یکی از اهداف تسهیلات مشاغل خانگی ایجاد شغل در مناطق کم برخوردار است که منجر به تقویت آن مناطق می شود.

محمدرضا فلاحتی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابطه با توجه ویژه به مناطق کم برخوردار استان، اظهار کرد: پیگیری‌های مستمر پیرامون مسائل و مشکلات مناطق کم برخوردار در سطح استان و کشور در حال انجام است که رفع آن همت و تلاش مدیران را می‌طلبد.

وی افزود: یکی از اهداف تسهیلات مشاغل خانگی ایجاد شغل در مناطق کم برخوردار بوده و در سال جاری نیز مناطق محروم در اولویت دریافت تسهیلات هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در سال گذشته سهم تسهیلات مشاغل خانگی استان 85 میلیارد تومان بود که در سال جاری با افزایش بیش از 30 درصدی به ۱۰۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

فلاحتی تصریح کرد: این تسهیلات در بانک‌های عامل توسعه تعاون، رفاه، پست‌بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و قرض‌الحسنه مهر پس از تخصیص بانکی از بانک عامل مرکز به استان‌ها، به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

وی با بیان این‌#که سقف تسهیلات فردی ۱۵۰ میلیون تومان و برای مشاغل پشتیبان و کارفرمایی، چهار میلیارد تومان است، ادامه داد: متقاضیان باید به سامانه مشاغل خانگی که ۶۰۰ رشته دارد مراجعه و ثبت‌نام و مراحل بازرسی و صدور مجوز مشاغل خانگی را انجام دهند. پس از اینکه سهم بانکی مشخص شد سایر اطلاع‌رسانی‌ها (از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌های استان) انجام می‌شود.

پایان پیام/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1220995

مهمترین اخبار ایران و جهان: