نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 14:09

فرهنگ دفاع مقدس را برای جوانان و نوجوانان معرفی کنیم

استاندار هرمزگان گفت: معرفی قهرمانان ملی برآمده از فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان امروز اهمیت فراوانی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی شب گذشته در دیدار با امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سردار «سید حسین ستوده» رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس نمونه‌های زیادی از قهرمانان که حتی امام خمینی(ره) را از نزدیک هم ندیده بودند اما به ندای امام در دفاع مقدس با جان و دل لبیک گفتند، داشتیم که در راه دفاع از سرزمین‌، هویت، و ماندگاری ارزش‌های دین اسلام از جان خود گذشتند.

وی همچنین در این نشست، بر ضرورت معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل کودک، نوجوان و جوان کشور تاکید کرد و افزود: اگر اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت به درستی در جامعه ترویج و فرهنگ سازی شده بود، امروز شاهد بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در کشور نبودیم.

استاندار هرمزگان معرفی نقش هرمزگان در دوران دفاع مقدس را نیز یکی از موارد مهم و مورد نیاز جامعه و همچنین توجه به الگوها و قهرمان‌های حوزه ایثار و شهادت به کودکان و نوجوانان و نسل آینده را بسیار اثرگذار دانست.

سرعت بخشی در عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس و مرکز فرهنگی شهید حاج علی حاجبی بندرعباس از مهم‌ترین مباحث در گفت‌وگوی امشب استاندار هرمزگان با جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بود.

استان هرمزگان در مجموع دارای یکهزار و ۵۰۰ شهید، ۲ هزار و ۵۱۳ جانباز، یکهزار و ۱۸۲ مادر شهید و یکهزار و ۱۲۶ نفر پدر شهید است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1221007

مهمترین اخبار ایران و جهان: