نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 11:33

پاکسازی اراضی مرزی ایران و افغانستان در تایباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: اراضی مرزی ایران و افغانستان در مرز دوغارون این شهرستان با همیاری مردم پاکسازی شد.

یوسف اربابی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تایباد اظهار کرد: مردم و مسئولین شهرستان تایباد در جهت پویش ملی مسیر سبز؛ ایران پاک، اقدام به پاکسازی اراضی مرزی ایران و افغانستان در مرز دوغارون کردند تا این گذرگاه بین المللی چهره بهتری به خود گیرد. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد افزود: در این برنامه که ۳۰۰ نفر از مسئولین و مردم علاقه مند به محیط زیست حضور داشتند، سطح بیش از ۵۰ هکتار از محوطه اطراف گمرک و پایانه مرزی دوغارون از زباله های پلاستیکی پاکسازی شد. 

وی ادامه داد: با اجرای این پویش در تایباد افزون بر ۱۰ تن زباله و پسماند پلاستیکی جمع آوری شد که می تواند نقش زیادی در حفظ محیط زیست و آلودگی خاک داشته باشد. 

اربابی بیان کرد: پویش ملی مسیر سبز؛ ایران پاک با شعار سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز به اجرا درآمده است و مسئولیت های اجتماعی را در قبال طبیعت یادآوری می کند. 

وی تصریح کرد: زمین ها و اراضی بیابانی حاشیه محور مواصلاتی تایباد-پایانه مرزی دوغارون یکی از محل های تجمع زباله هاست که توجه همگانی را در حفظ و پاکسازی این نقطه می طلبد. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد خاطرنشان کرد: داشتن محیط زیست سالم حق مردم است و فرهنگ حفظ محیط زیست باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1199807

مهمترین اخبار ایران و جهان: