نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 12:07

تخریب 12 فقره تغییر کاربری‌ غیرمجاز در «سامان»

مدیر جهاد کشاورزی سامان از تداوم تخریب تغییر کاربری‌های غیرمجاز در سطح شهرستان خبر داد و گفت: طی 2 هفته اخیر ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی باغی شناسایی و به موجب قانون تخریب شد.

اعظم شیخ سامانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد از تداوم تخریب تغییر کاربری‌های غیرمجاز در سطح شهرستان سامان خبر داد و گفت: طی ۲ هفته اخیر ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی باغی این شهرستان شناسایی و به موجب قانون تخریب شد و به وضعیت اولیه بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان افزود: این تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان، چم‌عالی، صادق‌آباد، هوره و یاسه‌چاه قرار داشتند و با قلع و قمع بناهای غیرمجاز احداث شده در آنها نزدیک به یک‌هزار و ۳۰۰ مترمربع از زمین‌های کشاورزی آزادسازی شد.

وی با بیان اینکه تخریب این بناها با حضور نمایندگانی از دادستانی، نیروی انتظامی و امور اراضی استان انجام شد، اضافه کرد: ساختمان، محوطه‌سازی و کانکس از جمله موارد تغییر غیرمجاز کاربری در اراضی مذکور بوده است.

شیخ‌ سامانی با اشاره به اهمیت حراست و حفظ زمین‌های کشاورزی، تاکید کرد: هرگونه تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی باید با مجوز از دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شود در غیر این صورت در حکم ساخت و ساز غیرمجاز تلقی شده و مطابق قانون باید قلع و قمع و تخریب شود.

وی گفت: شهرستان سامان دارای ۱۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی باغی است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1244007

مهمترین اخبار ایران و جهان: