نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 19:29

وزیر کار از طرح‌های عمرانی و تولیدی پاکدشت بازدید کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز چهارشنبه از طرح‌های عمرانی و ظرفیت‌های تولیدی و اشتغالزایی شهرستان پاکدشت بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از پاکدشت، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز چهارشنبه به منظور بازدید از طرح‌های عمرانی و ظرفیت‌های تولیدی و اشتغالزایی به شهرستان پاکدشت سفر کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدای سفر خود با حضور در گلزار شهدای گمنام این شهرستان و نثار گل به مزار این شهدا، با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق و به شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس این شهرستان ادای احترام کرد.

مرتضوی سپس با حضور در ورزشگاه شهدای کارگر، از بخش‌های مختلف این ورزشگاه بازدید و دستورات لازم برای تکمیل و تأمین تجهیزات مورد نیاز آن را صادر کرد.

فاز نخست ورزشگاه 5 هزار نفری شهدای پاکدشت که عملیات اجرایی احداث آن در زمینی به مساحت 7 هکتار از سال ۱۳۸۸ آغاز شده و از امکاناتی نظیر زمین چمن استاندارد مصنوعی، پیست خاک آجر ۶ خطه مخصوص تمامی رشته های ورزش دو میدانی برخوردار است، اردیبهشت سال ۹۶ با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد.

پس از اجرای زمین چمن مصنوعی، مشکلات فنی مربوط به زیرسازی باعث شد تا مسئولان مجبور به جمع‌آوری چمن شوند. سکوی این ورزشگاه در ابتدا قرار بود که به صورت سیمانی اجرا شود ولی در هنگام اجرا به سازه فلزی تغییر کرد.

مرتضوی همچنین با حضور در شهرک صنعتی عباس آباد، ضمن بازدید از کارخانه کاراالکتریک، بر لزوم رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تأکید کرد.

شهرک صنعتی عباس‌آباد پاکدشت یکی از پویاترین و بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور است که با بیش از ۲ هزار قرارداد، بیش از یکهزار و ۵۰۰ کارخانه فعال و ۴۰ هزار کارگر بیمه شده، نقش مهمی در توسعه اقتصاد منطقه ایفا می‌کند، کارخانه‌هایی که با تولیدات فاخر خود نقش مهمی در رونق صادرات غیرنفتی کشور داشته است.

بیش از ۱۵ درصد محصولات تولیدی این شهرک به سایر کشورها از جمله عراق، ترکیه، سوریه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1253495

مهمترین اخبار ایران و جهان: