نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 16:12

مرکز «ستادی رصد و ارزیابی» در شورای انقلاب فرهنگی راه‌اندازی شد

سمنان- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ایجاد مرکز ستادی رصد و ارزیابی در این شورا، گفت: هدف از این مهم برنامه‌ریزی درست بر اساس نیاز روز جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن بیان اینکه رصد، دیده بانی و شناخت اولویت‌ها در حوزه علم، فناوری و فرهنگ در جامعه امر لازمی که جز وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی است، ابراز داشت؛ نظارت و بازرسی فرهنگی و اثر سنجی مصوبات آن را شامل می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه در مجموع ۴۰ رصد خانه‌های علمی و فرهنگی وجود دارد که نیازها، اولویت‌ها، مسئله‌ها و مشکلات حوزه علم، فناوری و فرهنگ را شناسایی می‌کنند، افزود: با جمع آوری همه اینها مرکز ستادی رصد و ارزیابی را در شورای انقلاب فرهنگی راه اندازی شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بیان اینکه مجموعه دستاوردها از دستگاه‌های مختلف رصدی اخذ خواهد شد، ابراز داشت: بعد از تجزیه و تحلیل بر اساس آن اسناد اولویت‌ها نوشته می‌شود.

خسروپناه ضمن بیان اینکه کار رصدی رهبری و هدایت گری دستگاه‌ها در یک فرایند ۱۴ مرحله‌ای تعریف شده است، تصریح کرد: کار رصدی و شناخت اولویت‌ها شروع و تا اثر سنجی کار پیش می‌رود.

وی از بازنویسی نقشه جامع علمی کشور بعد از ۱۳ سال خبر داد و افزود: هدف از اجرای آن بازنویسی نقشه جامع علمی کشور بر اساس علوم و نیازهای روز جامعه است که برش فرهنگی آن در ۱۲ استان انجام شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1268595

مهمترین اخبار ایران و جهان: