نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 11:12

صدور هشدار نارنجی مدیریت بحران برای مردم قزوین

قزوین- مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین از صدور هشدار نارنجی برای مردم استان قزوین خبر داد.

محمدرضا علیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت بارندگی هوا در استان قزوین اظهار کرد: هواشناسی استان قزوین برای روز گذشته هشدار نارنجی صادر کرده بود.

وی افزود: این هشدار برای امروز از اهمیت بیشتری برخوردار است و نیاز است مردم دقت بیشتری در روز پنجشنبه نسبت به هشدار نارنجی اعلام شده از سوی هواشناسی داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین ادامه داد: با توجه به افزایش بارندگی از ظهر پنجشنبه در برخی مناطق مخصوصاً در ارتفاعات استان احتمال بروز خطر بیشتری وجود دارد.

وی عنوان کرد: بنا بر هشدار صادر شده احتمال لغزش جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آسیب وارد شدن به سازه‌های موقت و سبک وجود دارد.

علیمی ادامه داد: همچنین بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان قزوین احتمال گرد و خاک محلی، کاهش کیفیت هوا و احتمال برخورد صاعقه به افراد مخصوصاً در ارتفاعات پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: از مردم استان قزوین می‌خواهیم با رعایت احتیاط لازم در هنگام رانندگی از اتراق، تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین تاکید کرد: اجتناب از صعود به ارتفاعات و انجام کار در فضای باز به ویژه در اماکن و مناطق مرتفع و در نهایت اتخاذ تمهیدات لازم در بخش کشاورزی، راهداری و خدمات شهری باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی همچنین با اشاره به بارندگی شدید شب گذشته در الموت یادآور شد: این بارندگی تبدیل به سیل نشد و شاهد وقوع سیل نبوده‌ایم اما با توجه به شدت بارندگی به برخی زمین‌های کشاورزی آسیب وارد شده که با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی میزان خسارت بررسی و اعلام خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1270007

مهمترین اخبار ایران و جهان: