نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 15:07

پاکستان در آتش و خون؛ 2 نفر کشته شدند، 1000 نفر بازداشت+فیلم

در پی تظاهرات گسترده حامیان نخست‌وزیر پیشین پاکستان و درگیری با نیروهای پلیس، دست‌کم دو نفر کشته و هزار نفر نیز بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی درگیری‌ میان هواداران «عمران خان» نخست‌وزیر پیشین پاکستان  و نیروهای پلیس که از روز گذشته در سراسر شهرهای پاکستان رخ داده است، دست‌کم دو نفر کشته شدند و بیش از یکهزار نفر دیگر نیز در اعتراضات سراسر در این کشور بازداشت شدند.

وبگاه «اینتل ریپابلیک» در این خصوص گزارش کرد، عمران خان که به اتهام فساد بازداشت شده است می‌گوید که بازداشت وی با انگیزه‌های سیاسی رخ داده است و در حالی امروز در جلسه دادگاه حاضر شد که شعله‌های آتش و هرج و مرج با تظاهرات هزاران نفری حامیان وی، سراسر پاکستان را در برگرفته است.

 

 

هرج و مرج در شهرهای پاکستان به قدری تشدید شده است که مقامات پاکستان برای حفظ نظم و قانون در بحبوحه ناآرامی‌هایی که در این کشور آغاز شده اجازه استقرار واحدهای نظامی در استان پنجاب را صادر کردند.

از طرف دیگر، عمران خان که روز گذشته توسط شبه‌نظامیان در دادگاه بازداشت شده بود امروز مجدداً در دادگاه حاضر شد و به فروش غیرقانونی هدایای دولتی متهم شد.

بنا بر گزارش روزنامه ایندیپندنت، در پی بازداشت عمران خان، هواداران وی در لاهور به خیابان‌ها آمدند و با نیروهای پلیس درگیر شدند و همچنین معترضان در شهر بندری کراچی یک جاده اصلی را مسدود کردند و در ایالات دیگر پاکستان نیز شعارهایی در حمایت از عمران خان سرداده شد.

 

 

حزب عمران خان موسوم به تحریک انصاف پاکستان نیز در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «مردم پاکستان، نوبت شما فرارسیده است. عمران‌ خان همیشه از شما حمایت کرده است و اینک زمان آن فرار رسیده که از او دفاع کنید.» 

به گزارش منابع خبری، شماری از هواداران عمران خان ساختمان رادیوی دولتی پاکستان را آتش زدند. منابع رسانه‌ای از حمله هواداران عمران خان به یک پایگاه نیروی هوایی این کشور در شهرک «میانوالی» خبر دادند. گفته می شود که چند تن از مقامات ارشد ارتش پاکستان در بحبوحه اعتراضات گسترده به پناهگاه ها رفته‌اند.

عمران خان آوریل ۲۰۲۲ با رای عدم اعتماد پارلمان پاکستان از نخست‌وزیری برکنار شد. او برکناری خود از قدرت را غیرقانونی و بخشی از توطئه غربی خوانده است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1202807

مهمترین اخبار ایران و جهان: