نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 21:21

موانع طرح نهضت ملی مسکن آذربایجان غربی احصا شود

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: احصا موانع و دلایل کندی اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در اولویت دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر شنبه در جلسه شورای تأمین مسکن استان اظهار کرد: احصا موانع و دلایل کندی اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد تا ساخت مسکن در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دستگاه‌های خدمات رسان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مرحله نخست زیرساخت‌های لازم برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی را در استان آماده کنند.

معتمدیان اظهار کرد: دستگاه‌های خدمات رسان همچنین اولویت بندی و زمان بندی لازم را برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن انجام دهند.

استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد: شناسایی عوامل ایجاد اخلال در ساخت مسکن و اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن با جدیت دنبال می‌شود.

معتمدیان افزود: تعیین تقویم زمان‌بندی اجرا و اتمام طرح‌های نهضت ملی مسکن توسط دستگاه‌های اجرایی نیز از مهمترین مسائلی است که باید با جدیت دنبال و اجرایی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: بر اساس آخرین آمارها ۳۵ هزار و ۴۹ متقاضی در استان واجد شرایط بهره‌مندی از طرح نهضت ملی مسکن هستند.

سید محسن حمزه‌لو افزود: عملیات اجرایی ۱۹ هزار و ۲۹۴ واحد انجام شده و اکنون در مراحل مختلف از آماده سازی تا مراحل پایانی کار قرار دارند.

وی با اشاره به تأمین زمین برای ساخت مسکن ملی یادآور شد: تاکنون در سطح استان برای ۱۴۹ هزار و ۱۵۴ واحد مسکونی زمین تأمین و در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت شده است.

حمزه لو اضافه کرد: مشکلی از بابت تأمین زمین در استان وجود ندارد و اراضی مورد نیاز برای ساخت بیش از ۲۳۰ هزار واحد مسکونی شناسایی و تأمین شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192695

مهمترین اخبار ایران و جهان: