نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 15:43

سواد رسانه و مردمی سازی اقتصاد باید در جامعه فراگیر شود

شیراز- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: سواد رسانه و مردمی سازی اقتصاد باید در میان آحاد مختلف مردم فراگیر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شیراز بیان کرد: با گسترش رسانه‌ها شاهد هستیم که برخی در فضای مجازی نسبت به گسترش خبرهای دروغ در جامعه اقدام کرده اند که باید با فراگیری سواد رسانه نسبت به جلوگیری از اشاعه این اخبار اقدام شود.

وی ادامه داد: زود هر چیزی را نباید پذیرفت و در نقطه مقابل هم انکار لازم نیست بلکه باید بگذارید تا واقعیت برای تمام جامعه مشخص شود.

امام جمعه شیراز با تاکید بر فراگیری سواد رسانه در جامعه عنوان کرد: دشمن در جنگ نرم برنامه‌ریزی متفاوت و مختلفی داشته تا با فریب آحاد مختلف جامعه نسبت به انجام برنامه‌های خود در جامعه اقدام کند اما اگر آگاهی در میان مردم وجود داشته و فریب برنامه‌های دشمن را نخورند، شاهد خواهیم بود که در جنگ نرم نیز دشمن را شکست داده‌ایم.

آیت الله دژکام بیان کرد: اقتصاد مردمی و مردمی کردن اقتصاد کشور مطلبی است که مقام معظم رهبری به عنوان راهبرد اساسی مطرح کرده‌اند؛ آقا فرمودند امسال سال مهار تورم و رشد تولید است، سال اقتصاد مردمی و تحول است و همه باید در حد توان کاری کنیم.

او ادامه داد: اقتصاد مردمی حرکتی برای مقاوم‌سازی کشور برای مقابله با دشمنان است. رهبر انقلاب فرمودند این تورم اگر بخواهد مهار شود، اقتصاد باید دست مردم باشد نه اینکه چهار دلال صهیونیستی هر ساعت قیمت ارز و جنس را زیر و بالا کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: مردمی‌سازی چند بعد دارد؛ اقتصاد مردمی گاهی مقابل اقتصاد دولتی مطرح می‌شود که اصل ۴۴ قانون اساسی هم برای آن قانون گذاشته و بنا است که دولت مثل دولت کمونیست‌ها نباشد که همه چیز را دولتی کنند.

آیت الله دژکام تاکید کرد: خصوصی‌سازی اگر درست انجام شود و اقتصاد به دست مردم و بخش خصوصی برسد و مشارکت مردم بیشتر شود، بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1206295

مهمترین اخبار ایران و جهان: