نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 15:08

اختصاص ۱۱ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت آرامگاه سعدی

شیراز- مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: بیش از ۱۱ میلیارد ریال اعتبار برای اولین بار به حوزه مرمت و بازسازی آرامگاه سعدی اختصاص یافته است.

سید موید محسن نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: طی ۱۶ ماه گذشته زمینه بررسی علمی میزان آسیب‌های وارد شده به آرامگاه سعدی طی سالیان اخیر فراهم و مشخص شده که این بنا تاریخی دارای مشکلاتی نظیر استحکام بنا و … است.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد بنا آرامگاه سعدی دارای مشکلات استحکامی بوده و گنبد، لوستر بقعه، ایوان و باغچه‌های این آرامگاه نیز دارای مشکل زیر ساختی اند از این رو تلاش شد زمینه دریافت اعتبارات مرمت برای اولین بار از طریق وزارت میراث فرهنگی فراهم شود.

محسن نژاد عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته بیش از ۱۱ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی آرامگاه سعدی شیرازی به فارس اختصاص یافت این در حالی بوده که آرامگاه حافظ نیز دارای مشکلاتی است که باید این بنا تاریخی نیز مرمت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در خصوص زمان آغاز مرمت آرامگاه سعدی نیز اظهار کرد: با توجه به اختصاص اعتبار مرمت برای آرامگاه سعدی طی سال ۱۴۰۲ نسبت به مرمت و بازسازی مشکلاتی که این بنا تاریخی داشته و از آن آگاه بودیم اقدام می‌شود.

وی افزود: آرامگاه سعدی در اولویت بازسازی و مرمت اداره کل میراث فرهنگی استان فارس بوده و پس از پایان یافتن عملیات اجرایی این طرح نسبت به بازسازی حافظیه نیز اقدام خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1233395

مهمترین اخبار ایران و جهان: