نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 09:29

آب پارس‌آباد تا ظهر برقرار می‌شود/دفع خطرات فرونشست شبکه فاضلاب

پارس‌آباد- مدیرعامل آبفای استان اردبیل گفت: بعد از گذشت ۴۸ ساعت از قطعی آب در پارس‌آباد، تا ظهر امروز آب شهروندان پارس‌آبادی برقراری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نعمت سلطانی شامگاه سه‌شنبه در جریان بازدید شبانه از شبکه فاضلاب پارس‌آباد اظهار کرد: ۱۵۰ کیلومتر طول شبکه اصلی و فرعی فاضلاب شهرستان پارس‌آباد است که با خط انتقال یک‌هزار میلیمتری خدمات‌رسانی را به ساکنان این منطقه شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه با ورود آب‌های سطحی به دنبال بارش اخیر به شبکه جمع‌آوری فاضلاب و هدایت این آب‌ها، ما در مناطقی از شهر با خطر فرونشست روبه‌رو شدیم که این امر به شکستگی لوله‌ها و اتصالات فاضلاب منجر شده است.

مدیرعامل آبفای استان اردبیل گفت: به دنبال شکستگی لوله فاضلاب تصمیم بر این شد تا با هدف جلوگیری از خطرات بعدی آب شهر پارس‌آباد به صورت موقت قطع شود تا ارائه خدمات سریع‌تر را در حوزه آب و فاضلاب شاهد باشیم.

نعمت سلطانی افزود: در روزهای گذشته ریزش‌های مجددی را در این منطقه شاهد بودیم که با بیل مکانیکی مستقر جلوی خطرات و آسیب‌ها گرفته شد.

وی با عذرخواهی از مردم پارس‌آباد به خاطر قطعی آب به عنوان نیاز ضروری خاطرنشان کرد: همکاران ما امشب و تا صبح فردا نسبت به ترمیم مسیر لوله‌گذاری اقدام کرده و نسبت به برقراری آب در این شهرستان اقدام می‌کنند.

نعمت سلطانی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با توجه به اینکه لوله‌های فاضلاب در این منطقه هشت متر پایین‌تر از سطح زمین قرار دارد و به دلیل زهدار بودن منطقه و تثبیت نشدن خاک ما در روزهای گذشته سه خطر مهم را دفع کردیم تا بدون مشکل خاص فاضلاب و آب منطقه‌ای برقرار شود.

وی بیان کرد: تمام تلاش همکاران ما بر این است تا به سرعت این مسیر را اصلاح و مشکلات به وجود آمده را برطرف کنند ولی باید تدبیری اساسی برای شبکه فاضلاب به ویژه در روزهای بارشی اندیشیده شود تا شاهد پس‌زدگی فاضلاب و بوی گندیده آن در شهر نباشیم.

نعمت سلطانی ادامه داد: با صبر و تحملی که مردم در این روزها انجام دادند مشکل بزرگ‌تر از قطعی آب آسیب فاضلاب بوده که مردم را رنج می‌داده که انتظار می‌رود به سرعت این مشکل نیز برطرف و از امروز برقراری مجدد آب شرب را شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1234651

مهمترین اخبار ایران و جهان: