نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 10:54

استاندار سمنان: فتح خرمشهر معادلات را به نفع ایران تغییر داد

استاندار سمنان گفت: با فتح و آزادسازی خرمشهر، قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان تثبیت شد و تمامی معادلات سیاسی و نظامی به نفع کشور تغییر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه نیروهای مسلح استان سمنان در سپاه قائم آل محمد (عج) استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت‌المقدس، گفت: خرمشهر قهرمان بالغ بر ۵۷۸ روز در اسارت دشمن بود؛ اما با حماسه‌آفرینی رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس، فتح شد و یک وجب از خاک کشور به دشمن واگذار نشد.

وی افزود: توکل به خداوند متعال و وحدت و انسجام بین نیروهای مسلح از مؤلفه‌های اصلی در پیروزی عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر بود.

استاندار سمنان بیان کرد: پس از فتح و آزادسازی خرمشهر و پیروزی در عملیات بیت‌المقدس، ترس و واهمه بین دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی به وجود آمد.

هاشمی عنوان کرد: سوم خرداد تنها یک نماد در تقویم نیست؛ بلکه روز مقاومت، ایثار، شهادت، ایستادگی و همدلی بین نیروهای مسلح است.

وی تصریح کرد: تبیین ۱۹‌ ماه اسارت خرمشهر، ۲۰ روز مقاومت رزمندگان قبل از اسارت خرمشهر و همچنین آزادسازی خرمشهر به دست رزمندگان دلاور بسیجی، در راستای عمل به تأکیدات مقام معظم رهبری و جهاد تبیین، باید در دستور کار باشد.

استاندار سمنان تأکید کرد: رمز موفقیت ما در فتح خرمشهر وحدت، انسجام، صمیمیت و معنویت حاکم بود که باید امروز نیز الگوی ما قرار گیرد.

هاشمی گفت: با فتح و آزادسازی خرمشهر، قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان تثبیت شد و تمام معادلات سیاسی و نظامی به نفع کشور تغییر کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز وظیفه داریم در حوزه مباحث فرهنگی با الگو قرار دادن مقاومت و ایثارگری رزمندگان در آزادسازی خرمشهر، به‌صورت ویژه ورود کرده تا بتوانیم برابر تهدیدات و توطئه‌های دشمن ایستادگی کنیم.

وحدت حداکثری نیروهای مسلح استان سمنان

سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز در این مراسم  ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (ص) و امام رضا (ع)، یاد و خاطره حماسه‌آفرینان آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس را گرامی داشت.

وی با بیان اینکه امروز وحدت بین نیروهای مسلح استان سمنان به‌صورت حداکثری است، اضافه کرد: عملیات آزادسازی خرمشهر، مؤلفه‌های مرسوم را برهم زد و قدرت ایمان را به رخ جهانیان کشید.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ادامه داد: یکی از ویژگی‌های خاص عملیات بیت‌المقدس که سبب نزول نصرت الهی شد، وحدت فرماندهی در این مهم بود که طی قرارگاه‌های مشترک بین ارتش و سپاه شکل گرفت.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1235051

مهمترین اخبار ایران و جهان: