نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 15:44

١١٩ میلیارد تومان تا این لحظه در نمایشگاه کتاب به فروش رسید

سخنگوی نمایشگاه کتاب گفت: تا اکنون تعداد 395 هزار نسخه کتاب به مبلغ 119 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف نمایشگاه به فروش رفته است.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، علی رمضانی سخنگوی ‌نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پنجمین نشست خبری این دوره از نمایشگاه که عصر امروز دوشنبه ٢۵ اردیبهشت‌ماه برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تهران به عنوان مهم‌ترین و پرظرفیت‌ترین محل برای حضور اقشار مختلف مردم و اهالی فرهنگ تنها کارش ارائه محصولات فرهنگی نیست بلکه فرصت گفت‌وگو مردم با اهالی فرهنگ است. کاری که کشورهای مختلف برای آن هزینه می‌کنند تا مردم را دورهم جمع کنند و محصولات کشاورزی مثل گوجه را به هدر می‌دهند اما ما در نمایشگاه این فرصت را دارا هستیم که شکرگذار هستیم.

وی ضمن قدردانی از تلاش رسانه‌ها برای پوشش برنامه‌ها و اتفاقات نمایشگاه گفت: فردا مصادف با سالروز شهادت امام صادق (ع) است و تعطیل است که فرصت خوبی برای حضور مردم در نمایشگاه هستیم که دعوت می‌کنم مردم در این فرصت باقیمانده حضور پیدا کنند و حضور خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

رمضانی تصریح کرد: خانواده‌ها زمان حضور در نمایشگاه مراقب کودکان باشند. خودم هرسال در برنامه ارتحال امام در دوران کودکی گم می‌شدم که تجربه ناراحت کننده‌ای است.

سخنگوی نمایشگاه کتاب افزود: امروز سامانه بند ج ماده ٩٢ قانون برنامه ششم توسعه که مربوط به نشر و تعرفه فرهنگی آغاز کرد که امیدواریم کمک به نشر کند.

رمضانی با بیان اینکه ساعت ١۵ مراسم عزاداری در حیاط مصلی برگزار می‌شود گفت: مراسم به آیین آسمان فردا از ساعت ١۶ در کوشک کتاب بزرگزار می‌شود.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تصریح کرد: تا ساعت ٢٠ روز ٢۴ اردیبهشت دربخش حضوری در دستگاه کارتخوان ۵٧ میلیارد تومان فروش شاهد بودیم. بخشی از فروش هم به وسیله نقدی کارت به کارت و کارتخوان غیرمجاز هم ١٧ میلیارد تومان بود. در مجازی هم فروش به ۴۵ میلیارد تومان رسید. در بخش مجازی ٣٢ میلیارد تومان برای ناشران و ١٣ میلیارد تومان برای کتابفروشان است. در مجموع ١١٩ میلیارد تومان فروش نمایشگاه تاکنون است. در بخش مجازی ٣٩۵ هزار نسخه کتاب فروخته شده است.

در حال تکمیل...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1214051

مهمترین اخبار ایران و جهان: