نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 16:27

اجرای طرح حامی فناور با هدف جذب نیروی متخصص از میان زندانیان

رییس پارک علم و فناوری لرستان تأمین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای فناور از طریق جذب فارغ التحصیلان ماهر و متخصص از میان زندانیان و خانواده‌های آنان را از جمله اهداف اجرای طرح حامی فناور عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، فرهاد نامداری امروز در دیدار با مدیرکل زندان‌های لرستان، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح حامی فناور و توسعه همکاری متقابل پارک علم و فناوری و اداره کل زندان‌ها، تفاهم نامه همکاری بین پارک علم و فناوری لرستان و اداره کل زندان‌های استان، به امضا رسید.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط ناپایدار اقتصادی اکثر زندانیان و جامعه آسیب پذیر خانواده‌های آنها و نیز جهت تأمین نیروی انسانی ماهر و بعضاً متخصص و همچنین کاهش هزینه‌های جاری شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان، پارک علم و فناوری لرستان طرح حامی فناور را به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد و به صورت پایلوت در استان لرستان اجرایی می‌کند.

رییس پارک علم و فناوری لرستان تأمین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای فناور از طریق جذب فارغ التحصیلان ماهر و متخصص از میان زندانیان و خانواده‌های آنان، افزایش تولید واحدهای فناور از طریق بکارگیری افراد ماهر و متخصص از میان زندانیان، مهارت آموزی به فارغ التحصیلان خانواده‌های زندانیان و درآمدزایی برای آنان را از اهداف و دستاوردهای این برنامه مطرح کرد.

مدیرکل زندان های استان لرستان نیز با بیان اینکه ۷۰ درصد زندانیان استان، زندانیان بدهکار اقتصادی هستند، گفت: ترمیم اقتصاد را راه حل بسیاری از مشکلات جامعه عنوان کرد.

عبدالمجید کشوری نگاه مجموعه پارک علم و فناوری لرستان به مقوله اشتغال زایی فناوران حوزه ذیربط اداره کل زندان‌ها را ارزشمند عنوان کرد و افزود: اداره کل زندان‌ها آمادگی دارد، افراد متقاضی واجد شرایط را به پارک علم و فناوری معرفی کند.

وی گفت: همچنین آمادگی داریم فضای کارگاهی و دیگر زمینه‌های مورد نیاز اجرای این طرح را در اختیار پارک علم فناوری استان قرار دهیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1247351

مهمترین اخبار ایران و جهان: