نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 12:13

حل مشکلات نیازمند، آرامش و ارائه راهکار است

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در مواجهه با مسائل روش‌های مختلفی وجود دارد که راهکار درست همان نگاه و فکر کلان به مسائل است، گفت: در این حوزه و ارائه آمار آسیب‌هایی وجود دارد که باید حل شود که از جمله آن داشتن آرامش و ارائه راهکار بر اساس پارامترهای در اختیار برای حل آنها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده به در پیش بودن سالگرد ارتحال امام راحل اشاره و اظهار کرد: جهان امروز مرهون نفوذ کلامی این امام است که ناشی از اخلاص ذاتی ایشان بوده است.

استاندار زنجان تصریح کرد: واقعیت این است که دنیای امروز بدون امام تاریک می‌شد و ما باید خداوند را برای زیستن در عصر امام خوش شاکر باشیم.

وی با اذعان به مشکلات موجود به دلایل مختلفی از جمله ناکارآمدی متولیان در همه دوره‌ها در جامعه امروز افزود: راهکار این است که اگر می‌خواهیم کار انجام شود باید تلاش کرد چرا که ما به عنوان مدیران جمهوری اسلامی باید به دنبال تسهیلگری و گشایش امور باشیم.

افشار چی با بیان اینکه تفکرات حوزه علوم انسانی نیاز به اصلاح دارد، گفت: در حوزه دانش بنیان‌ها باید این زمینه به وجود آید که آیا می‌توان در این حوزه زنجیره ارزش برای علوم انسانی ایجاد کرد و یا اینکه آیا در این حوزه اصلاً باید به دنبال ثروت بود یا نه! چراکه فعالیت در این حوزه مربوط به زندگی انسان‌ها است.

استاندار زنجان به وقایع رویداد در حوزه بودجه امور فرهنگی در دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: وجود مطالبات در این حوزه بیانگر انجام کار است که در این رابطه هفته آینده جلساتی برگزار و تصمیماتی اتخاذ خواهد شد چرا که در این مورد دو مدل خواستن وجود دارد که یکی ابراز درخواست‌ها مبنی بر نیاز و دیگری استفاده از منابع موجود است.

وی درصد طلاق موجود در استان نسبت به ازدواج را ۳۳ درصد اعلام کرد و گفت: این درصد نسبت به میانگین کشوری بالا نیست

افشار چی با تاکید بر اینکه در مواجهه با مسائل روش‌های مختلفی وجود دارد که راهکار درست همان نگاه و فکر کلان به مسائل است، ادامه داد: در این حوزه و ارائه آمار آسیب‌هایی وجود دارد که باید حل شود که از جمله آن داشتن آرامش و ارائه راهکار بر اساس پارامترهای در اختیار برای حل آنها است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه وضعیت استان در حوزه اشتغال بر اساس شاخص‌های موجود بهتر است، ادامه داد: مسئله اصلی در حال حاضر امیدوار بودن دیده کلان داشتن، تفکیک مسائل و پیشرو بودن در ارائه راهکار است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1254695

مهمترین اخبار ایران و جهان: