نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 09:30

قضات به صدور احکام جایگزین حبس توجه کنند

رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: در زمینه آرا جایگزین حبس بایستی آموزش‌های لازم و راهکارهای ضروری به کارکنان و قضات آموخته شود تا حتی‌الامکان از حبس افراد جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری در جلسه شورای معاونین دادگستری با تاکید بر اینکه رئیس کل دادگستری بایستی با مردم تعامل و ارتباط مستمر داشته باشد، اظهار کرد: سامانه پیامکی جهت ارتباط مستقیم مردم از سراسر استان با رئیس کل راه اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: این پیامک‌ها بعد از وصول توسط رییس دادگستری به بخش‌های مختلف دادگستری جهت پیگیری دقیق و اعلام نتیجه به شخص پیامک کننده باز ارسال می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری لرستان راه‌اندازی سامانه پیامکی را راهی برای کسب سریع اطلاعات توسط مردم عنوان کرد و گفت: این سامانه برای دریافت گزارشات مردمی بدون واسطه و سریع مفید و موثر است.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: برای هفته قوه قضاییه از هم اکنون بایستی برنامه‌ریزی نمود و این هفته را هر چه بهتر و در شان شهدای قوه قضاییه برگزار کرد.

شهواری گفت: از آنجا که ما وظیفه داریم خدماتمان را به راحتی در دسترس مردم قرار دهیم و مردم باید به راحتی با دادگستری ارتباط داشته باشند، میز خدمت را هر چند وقت یک‌بار توسط بنده و معاونین در مصلای نماز جمعه الغدیر خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: استقرار شعب صلحی در اجرای احکام در رابطه با پرونده‌های دیه و رد مال می‌تواند مفید و موثر باشد.

رئیس‌کل دادگستری لرستان خاطرنشان کرد: در زمینه آرا جایگزین حبس بایستی آموزش‌های لازم و راهکارهای ضروری به کارکنان و قضات آموخته شود تا حتی‌الامکان از حبس افراد جلوگیری شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1210651

مهمترین اخبار ایران و جهان: