نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 12:00

گفتگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا و همتای قطری درباره آتش‌بس در غزه

«آنتونی بلینکن» در گفتگوی تلفنی با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» ضمن استقبال از آتش‌بس در غزه، بار دیگر بر پایبندی آمریکا به حمایت از رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزیر امور خارجه آمریکا با همتای قطری درباره آتش‌بس میان گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی تلفنی گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، «آنتونی بلینکن» ضمن گفتگوی تلفنی با شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، از تلاش‌های مهم و تأثیرگذار دوحه برای توقف درگیری و خشونت‌ها در نوار غزه قدردانی کرد.

این وزارتخانه در بیانیه خود همچنین از نقش تعیین‌کننده مصر برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه قدردانی و تمجید و بر ضررت ارسال سوخت و کمک‌های امدادی حیاتی به غزه تأکید کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: واشنگتن به همکاری با شرکا برای تقویت آتش‌بس در غزه طی هفته‌ها و ماه‌های آینده ادامه خواهد داد. تیم ما به صورت خستگی‌ناپذیر و با همکاری شرکای خود برای حمایت از تلاش‌ها به منظور آتش بس در غزه کار کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در عین حال، بار دیگر بر پایبندی قاطع واشنگتن به تأمین امنیت رژیم اشغالگر تأکید و اعلام کرد نمونه‌ای از این پایبندی در حمایت مستمر از سامانه گنبد آهنین بروز یافته است.

منابع منطقه‌ای شنبه شب اعلام کردند که توافق آتش بس میان طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی آغاز شده است. رژیم صهیونیستی، از بامداد سه‌شنبه گذشته، حملات خود به نوار غزه را آغاز کرد و طی این حملات بیش از ۳۳ فلسطینی از جمله ۶ کودک و ۴ زن به شهادت رسیدند و بیش از ۱۹۰ فلسطینی هم زخمی شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1210851

مهمترین اخبار ایران و جهان: