نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 16:40

رسالت امروز مسئولین جهاد خدمت رسانی و امیدآفرینی است

ساوه-امام جمعه ساوه گفت: رسالت امروز مسئولین جهاد خدمت رسانی و امیدآفرینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های عبادی سیاسی امروز نماز جمعه ساوه به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در سال ۱۳۶۱ اشاره کرده و گفت: شهر خرمشهر بعد از ۱۹ ماه اشغال بعد از ۲۴ روز رزم بی امان به طور کامل آزاد شد و پرچم پر افتخار الله اکبر برفراز مسجد جامع و پل تخریب شده برافراشته شد و این فتح موجب شد که آمریکا و سایر قدرت‌های استعماری پس از شکست سنگین خود در این عملیات ناچار محاسبات نظامی خود را تغییر داده و از موضع تهاجم و حمله به موضع دفاعی روی بیاورند. فتح خرمشهر، مهمترین نقطه تزلزل دشمن بود.

وی افزود: حماسه فتح خرمشهر آنقدر عظیم است که تا همیشه در حافظه تاریخ ملت ایران می‌ماند و درس‌آموزی می‌کند. عظمت و تعالی معنوی این فتح تا آنجا بود که عارفی چون امام خمینی (ره)، این فتح را از امور مافوق طبیعت، از عنایات ویژه خداوند متعال و تجلی همگانی توحید افعالی دانستند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: امام راحل آزادی خرمشهر را فوق طبیعت و از امدادهای الهی به‌سان پیروزی رزمندگان صدر اسلام دانستند و از امدادهای غیبی در به تسلیم واداشتن نیروهای بعثی در خرمشهر یاد کردند.

رحیمی به اول خرداد ۱۳۵۹ سالروز آغاز محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: این حصر پس از گذشت ۴۳ سال همچنان ادامه دارد اما به رغم آنکه تحریم‌ها در ادوار مختلف هر بار به شکل تازه ای مطرح و اعمال شده ولی این تحریم‌ها نتوانسته اند دشمنان را به اهداف خود برسانند و اهداف استکبار به ویژه شیطان بزرگ آمریکا جز سرنگونی چیز دیگری نیست.

امام جمعه ساوه ادامه داد: از دیگر سو تحریم‌ها و تشدید فشارها منحصر به یک دوره خاصی نبوده و همواره به عنوان حربه‌ای در دست آمریکایی‌ها مورد سو استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: فرقی نمی‌کند دوره رهبری امام خمینی (ره) و یا امام خامنه ای یا دوره دفاع مقدس، سازندگی، اصلاحات و دولت مهرورزی و دوره تدبیر و امید باشد. جالب این است که رهبران انقلاب هیچکدام در هیچ مقطعی از این تحریم‌ها و محاصره‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، تزلزلی به خود راه ندادند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1223051

مهمترین اخبار ایران و جهان: