نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 14:22

مشکلی در تامین و توزیع مرغ در استان گلستان وجود ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: استان گلستان به طور میانگین روزانه ۶۰۰ تن مرغ تولید می کند و هیچ مشکلی در حوزه تامین و توزیع مرغ در این استان وجود ندارد.

محمد برزعلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان درباره وضعیت مرغ گرم در استان گلستان اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۱۲ میلیون قطعه جوجه در واحدهای مرغداری استان گلستان جوجه ریزی شده و از این لحاظ استان گلستان رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

وی تصریح کرد: در اجرای منویات رهبرمعظم انقلاب در قالب شعار سال مبنی بر" مهار تورم و رشد تولید" تلاش داریم تا امسال جوجه ریزی را در هر دوره در واحدهای مرغداری گلستان به ۱۵ میلیون قطعه برسانیم و در همین راستا پرورش قراردادی در راستای کشاورزی قراردادی صورت می گیرد با همکاری سرمایه گذاران تولید طیور بیشتر را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی در حوزه مرغ در سطح کشور ایجاد شد در سال جاری در برخی روزها تولید مرغ استان گلستان به ۸۸۰ تن نیز رسیده است.همچنین در روزهای اخر سال بیش از ۹۸۰ تن مرغ گرم تولید و به ۱۴ استان کشور عرضه می شد.

وی با بیان اینکه در استان گلستان مرغ فراوان بوده و مشکلی در این رابطه وجود ندارد ادامه داد: بطور میانگین مصرف روزانه استان گلستان ۱۲۰ تن مرغ گرم بوده در حالی که تولید مرغ در استان به طور میانگین روزانه ۶۰۰ تن است و مرغ گرم بیش از چند برابر مصرف روزانه مردم تولید می شود.

برزعلی گفت: بیش از هزار واحد مرغ گوشتی در استان گلستان فعال بوده و تعداد هشت کارخانه جوجه کشی به ظرفیت بیش از ۹۲ میلیون قطعه اقدام به تولید جوجه می کنند.

وی بیان کرد: مردم بابت کمبود مرغ گرم هیچ نگرانی نداشته باشند و همین جا اعلام می کنم که مرغ به اندازه چند برابر مصرف روزانه  در استان تولید می شود.

وی گفت: علاوه بر تولید چندین برابر مرغ نسبت به مصرف روزانه، بیش از ۶۰۰ تن مرغ نیز بصورت ذخیره در استان گلستان نگهداری می شود که در صورت ضرورت اقدام به توزیع آنها خواهیم کرد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1235707

مهمترین اخبار ایران و جهان: