نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 13:13

استاندار: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین خراسان‌شمالی راه‌اندازی شود

استاندار خراسان‌شمالی گفت: تا دو هفته آینده سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان با هدف پیشگیری از فساد و ساماندهی خدمات حوزه زمین راه اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان‌شمالی در جلسه پنجره واحد مدیریت زمین اظهار کرد: تا دو هفته آینده سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان با هدف پیشگیری از فساد و ساماندهی خدمات حوزه زمین راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌های لازم برای  راه‌اندازی این سامانه فراهم است، گفت: با راه‌اندازی این سامانه بحث واگذاری زمین برای صنایع یا سایر موارد انجام خواهد گرفت تا بتوانیم از مفاسد این بخش جلوگیری شود.

استاندار خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه پنجره واحد یک پنجره  نظارتی بوده که در سرعت پاسخگویی‌ها حائز اهمیت است، افزود:  دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند هر نوع اطلاعات این حوزه را در اختیار فناوری اطلاعات استان قرار دهند.

وی بیان داشت: باید تا یک هفته آینده اطلاعات جمع آوری و متمرکز شود تا با معرفی سامانه به متقاضیان، مسیر قانونی طی شود تا شاهد جلوگیری از انحرافات باشیم.

حسین نژاد یادآور شد: پنجره واحد مدیریت زمین برای جلوگیری از زمین خواری و مدیریت فرآیندهای حوزه زمین از اوایل دهه نود شکل گرفت و تاکنون در بیست و هشت استان کشور نیز اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه برای کمک به دستگاه‌های اجرایی در راستای افزایش سرعت و بهره‌وری راه اندازی شده است.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1277395

مهمترین اخبار ایران و جهان: