نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 11:11

مطیعی: داستان‌نویسی به کمک انتقال مفاهیم دینی بیاید

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با اشاره به قصه‌ها و داستان‌های قرآنی گفت:‌استفاده از داستان، یک روش قرآنی برای انتقال مفاهیم والای الهی و اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در آیینی با تقدیر از تلاش دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره ملی داستان‌های رضوی اظهار کرد: استفاده از داستان، یک روش قرآنی برای انتقال مفاهیم والای الهی و اسلامی است.

وی با اشاره به قصه‌ها و داستان‌های قرآنی افزود: در قرآن کریم، از قالب داستان استفاده‌های تربیتی و هدایتی فراوانی شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان استفاده از قالب داستان در ترویج معارف رضوی را پر خیروبرکت و مؤثر دانست و تصریح کرد: گام برداشتن در مسیر ترویج معارف رضوی توفیقی است که از جانب امام رضا (ع) نصیب نویسندگان و اهالی قلم می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با اشاره به روایتی از امام محمدباقر (ع) گفت: نویسندگانی که در حوزه فرهنگ رضوی قلم می‌زنند، اهتمام بیشتری برای ترویج معارف و آموزه‌های امام رضا (ع) داشته باشند.

مطیعی با بیان اینکه امام رضا (ع) گنجینه معارف اهل‌بیت (ع) است، خاطرنشان کرد: ترویج مؤثر و ماندگار فرهنگ رضوی، نیازمند آشنایی نویسندگان ارجمند با آموزه‌ها و سیره امام رضا (ع) است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1232995

مهمترین اخبار ایران و جهان: