نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 11:18

افراد بی حجاب در کتابخانه‌ها خدمات دریافت نمی کنند

مدیرکل کتابخانه عمومی خراسان جنوبی گفت: به افراد بی حجاب در کتابخانه‌های عمومی استان خدمات ارائه نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود حاجی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: به افراد بی حجاب در کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی خدمات ارائه نمی‌شود.

وی گفت: اطلاعیه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خصوص نحوه ارائه خدمات به اعضاء ، مراجعان و مخاطبان کتابخانه‌های عمومی کشور ابلاغ شده است.

وی افزود: با هدف حفظ شئون فضای فرهنگی اجتماعی کتابخانه‌های عمومی کشور تکریم و احترام به اعضاء، مراجعان و مخاطبان ایجاد محیطی امن و سالم در کتابخانه‌ها و به تبع آن اطمینان خاطر خانواده‌ها مصوبات شورای عفاف و حجاب در کتابخانه‌ها نیز اجرایی شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: از اکثریت اعضایی که با توجه به قانون در حوزه پوشش به عنوان یک ضرورت شرعی غیرقابل تردید و حفظ شئونات رعایت ارزش‌ها و حجاب را در محیط کتابخانه‌ها وظیفه خود دانسته از این طریق، خواندن مطالعه یادگیری و حریم علم آموزی و آگاهی بخشی را بیش از پیش ارج می‌نهند، قدردانی کرد.

حاجی گفت: برای احترام به عموم مردم و خانواده ها، خدمات به معدود اعضایی که قوانین و مقررات عمومی و حدود پوشش و ارزش‌ها را رعایت نکنند در تمامی مجموعه‌های زیر پوشش نهاد، ارائه نمی‌شود.

وی برگزاری ۵ مورد نمایشگاه کتاب، دو مورد مسابقه کتابخوانی با موضوع عفاف و حجاب در رده‌های سنی کودکان و بزرگسالان، برگزاری ۵ کارگاه عفاف و حجاب، ۷ مورد جمع خوانی کتاب، ۱۰ مورد تولید محتوا، ۶ مورد مسابقه نقاشی کودکان، دو مورد شعرخوانی، ۱۱ مورد معرفی کتاب در روده سنی کودکان و بزرگسالان، دو مورد قصه خوانی کودکان و جشنواره عکس ارزش‌ها را از شاخص‌ترین فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان از آغاز سال جاری تاکنون در استان در حوزه عفاف و حجاب اعلام کرد.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1217907

مهمترین اخبار ایران و جهان: