نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 20:52

راه اندازی ۳ پایگاه امداد و نجات بین شهری هلال احمر در خوزستان

اهواز- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: سه پایگاه بین شهری امداد و نجات هلال احمر در آینده نزدیک تکمیل و راه اندازی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شعبانی عصر امروز چهارشنبه در گفتگویی رسانه‌ای با اشاره به وقوع زیاد حوادث طبیعی و غیرطبیعی در کشور اظهار کرد: اولین گروه و مجموعه‌ای که به سرعت خود را به محل حادثه می‌رساند و در کنار مردم آسیب دیده قرار می‌گیرد و به آن‌ها خدمت می‌کند، جمعیت هلال احمر است.

وی، امداد و نجات را مهم‌ترین و اولویت‌دارترین مأموریت هلال احمر عنوان کرد و افزود: با توجه به به‌روزرسانی لجستیک و تجهیزات امدادی در حوزه امداد و نجات و… در ارزیابی‌های انجام شده معاونت امداد و نجات هلال احمر خوزستان، جزو استان‌های برتر کشور شده است.

شعبانی تعداد پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری در سطح استان را ۲۲ پایگاه اعلام کرد و ادامه داد: در تجهیز و تعمیر پایگاه‌ها، با استفاده از اعتبارهای دریافتی از سازمان هلال احمر کشور و تملک و دارایی‌های استان و همچنین همکاری استانداری خوزستان، کارهای خوبی انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان به آماده سازی سه پایگاه بین شهری برای بهره برداری در یکسال اخیر اشاره و اضافه کرد: این پایگاه‌ها به زودی افتتاح می‌شوند و به تعداد پایگاه‌ها اضافه خواهند شد.

وی، رسالت و نوع فعالیت هلال احمر را برآمده از فطرت انسانی و تاکید شده در آیه‌ها و روایت‌ها و احادیث دین اسلام دانست و گفت: به تبع خدمت‌های متنوعی که در هلال احمر وجود دارد و شاهد اتفاق‌های خوبی از پارسال تاکنون در این مجموعه هستیم و همه تلاش خود را برای خدمت رسانی هرچه بهتر به هم استانی‌ها و هموطنان به کار گرفته‌ایم تا در صورت وقوع حوادث، بهترین خدمات را به آن‌ها ارائه دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1219451

مهمترین اخبار ایران و جهان: