نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 13:55

رشدتولید روزانه مرغ در خراسان جنوبی/مشکلی درتامین گوشت وجود ندارد

بیرجند- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی میزان تولید مرغ در هفته آینده به ۲۴۰ تن در روز خواهد رسید، گفت: در حال حاضر مرغ به وفور در بازار استان موجود است.

مهدی جعفری در گفت و گو با مهر با اشاره به وضعیت مرغ در خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر عرضه مستقیم مرغ با قیمت ۷۳ هزار تومان و در خرده فروشی با قیمت ۸۰ هزار تومان انجام می‌شود که این قیمت در کشور بیش از ۱۰۰ هزار تومان است‌.

وی با بیان اینکه همچنین در حال حاضر مرغ به وفور در بازار استان موجود بوده و حتی به بیشترین میزان عملکرد هم رسیده‌ایم، گفت: میزان تولید در هفته آینده به ۲۴۰ تن در روز خواهد رسید.

جعفری با بیان اینکه اکنون میزان تولید روزانه مرغ ۱۳۰ تا ۱۴۰ تن بوده و مصرف در داخل استان ۵۰ تن است، اظهار کرد: با وجود ارسال مرغ به استان‌های همجوار باز هم با مازاد مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه میزان جوجه‌ریزی در خراسان جنوبی هم در بالاترین حد است، اظهار کرد: بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به رکورد رسیده‌ایم و حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه در ماه تولید می‌شود.

مردم نگران تأمین گوشت نباشند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تاکید کرد: مردم استان نگران تأمین گوشت مرغ مورد نیاز خود نباشد چراکه مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به فصل برداشت گندم در خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای فصل خرید گندم به صورت تضمینی تا هفتم مردادماه سال جاری میزان ۱۶ هزار و ۶۱۷ تن گندم خریداری شده است.

جعفری افزود: از بهره‌برداران خواستاریم گندم مازاد تولیدی خود را به دولت تحویل دهند تا دولت بتواند برنامه‌ریزی لازم را برای تأمین آرد مردم داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۸ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شود و مابقی گندم برای نیاز خود کشاورزان و بذر سال آینده استفاده شود، اظهار کرد: تا هفتم مردادماه سال جاری، مبلغ ۱۳۱ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران پرداخت شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419707

مهمترین اخبار ایران و جهان: