نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 16:16

ثبت سفارش کتاب برای ۹۳ هزار دانش آموز استان سمنان

سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از ثبت ۹۳ هزار و ۲۰۶ سفارش کتاب های درسی از سوی دانش آموزان استان برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل خالقی ثمرین ظهر دوشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت توزیع و سفارش‌های کتاب‌های درسی آموزش و پرورش استان سمنان به میزبانی این اداره کل از ثبت سفارش کتاب بیش از ۹۳ هزار و ۲۰۶ دانش‌آموز استان خبر داد.

وی با بیان اینکه امسال دانش آموزان می‌بایست سفارش کتاب‌های درسی خود را در سامانه سیدا انجام دهند، گفت: ۹۵ هزار و ۸۲۶ دانش‌آموز مشمول این ثبت نام هستند که ۹۳ هزار و ۲۰۶ نفرشان تا کنون سفارش را انجام داده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه زمان ثبت سفارش کتاب سال تحصیلی آینده دانش آموزان میان پایه تا ۳۱ تیر ماه انجام شد، ادامه داد: در حال حاضر نیز ثبت نام پایه‌های اول ابتدایی، هفتم و دهم فعال است و دانش آموزان میان پایه باید در انتظار زمان تمدید ثبت نام کتب درسی باشند.

خالقی ثمرین بیان کرد: طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش کشور، توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ دانش آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی از ۲۱ اردیبهشت آغاز و در حال انجام است و و لذا دانش آموزان برای دریافت کتاب‌های درسی خود باید به مدرسه محل تحصیل مراجعه کنند.

وی افزود: اولیا، دانش آموزان و مدارس می‌توانند به صورت گروهی و فردی با داشتن کد ملی و شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز و مراجعه به سامانه به نشانی www.irtextbook.ir نسبت به ثبت سفارش کتب درسی اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1420051

مهمترین اخبار ایران و جهان: