نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 09:48

ظرفیت زکات استان اردبیل ۷۰۰ میلیارد تومان است

اردبیل- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ظرفیت واقعی زکات در استان اردبیل ۷۰۰ میلیارد تومان است که بخشی از این مبلغ با همکاری کشاورزان و گروه‌های درآمدی مشمول زکات جمع آوری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین نژاد شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد زکات استان اردبیل اظهار کرد: زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته بالغ بر ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که این میزان زکات واجب ۱۷ درصد نسبت به سال ماقبل آن رشد داشته است.

وی رتبه پنجم استان را در جم‌آوری زکات واجب یادآور شد و خاطرنشان کرد: بیش از ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سال گذشته زکات مستحبی در این استان جمع‌آوری شده و این آمار و ارقام واقعی‌تر از سال‌های گذشته به ثبت رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: در زکات مستحبی رتبه استان اردبیل ۲۳ کشوری و زکات فطریه نیز با جمع آوری ۶.۵ میلیارد تومان جایگاه ۱۹ کشور را داریم.

حسین نژاد آمار زکات استان اردبیل را واقعی شده و به دور از آمارسازی های احتمالی دانست و گفت: ظرفیت واقعی زکات در استان اردبیل ۷۰۰ میلیارد تومان است که ما با توجه به شرایط خشکسالی ظرفیت امسال زکات را ۳۵۰ میلیارد تومان پیش بینی کردیم که امیدواریم بخش عظیمی از این میزان محقق شود.

وی مجموع زکات جمع آوری شده استان را در سال گذشته ۱۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: رتبه استان در مجموع زکات واجب، مستحبی و فطریه نوزدهم کشور است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ادامه داد: به تناسب وضعیت کشور ما هنوز در رسیدن به ظرفیت واقعی جمع آوری زکات فاصله داریم و نتوانستیم به همین تناسب زکات واجب و مستحبی را دریافت کنیم.

حسین نژاد اظهار کرد: امسال پیش بینی ما جمع آوری ۲۳ میلیارد تومان زکات در استان اردبیل است که عملیات مناسب در این حوزه در شهرستان‌ها آغاز شده و به رغم شرایط خشکسالی و سیل استقبال خوبی را از سوی کشاورزان در پرداخت زکات شاهد هستیم.

وی استقبال مردم را از برنامه‌های خیرخواهانه ماه مبارک رمضان و رشد ۳ میلیارد تومانی در جمع آوری زکات فطریه یادآور شد و بیان کرد: با همکاری ۱۵۴ مرکز نیکوکاری در استان اردبیل ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات فطریه جمع آوری شد که سهم کمیته امداد ۵ میلیارد تومان بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1420895

مهمترین اخبار ایران و جهان: