نیوز سیتی!
27 تیر 1402 - 13:00

منابع صندوق نوآوری در قانون بودجه ۱۴۰۲ وابسته به درآمدهای "مواد خام و عوارض گمرکی" است

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۲ منابع خوبی برای صندوق پیش‌بینی شده که این منابع وابسته به بعضی از درآمدهایی است که شامل مواد خام و عوارض گمرکی است که آیین‌نامه‌های آن در دولت تصویب شده و به‌زودی اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدصادق خیاطیان؛ رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی امروز در حاشیه سی‌و‌هفتمین رویداد تبادل فناوری حوزه صنایع غذایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اتفاقات خیلی مهم و برنامه‌ریزی‌های جدی در صندوق نوآوری، توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان است و اگر این شرکت‌ها بازاری برای خودشان پیدا نکنند، هرچقدر تکنولوژی بالا باشد، قادر به ارتقای کار و محصول خود نخواهند بود.

وی گفت: رویدادهای شبیه به رویداد امروز که از جنس صنایع غذایی است، باعث به همرسانی شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع غذایی می‌شود.

خیاطیان تصریح کرد: چند دوره تاکنون برگزار شده و مجموعه اتکا بسیار علاقه‌مند بود تا نیازهای فناورانه خود را مطرح کند و ما نیز ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را فراخوان می‌دهیم تا در کنار یکدیگر بتوانند تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها را امضا کنند.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: خوشبختانه طی چند ساعتی که از این رویداد می‌گذرد موافقت‌های اولیه صورت گرفته و مرحله بعدی، توافق بر روی جزئیات است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که بخش عمده‌ای از این تفاهمات به قرارداد منجر خواهد شد و اسباب توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم خواهد شد.

خیاطیان درباره بودجه‌ای که قرار بود به صندوق نوآوری واریز شود، گفت: خوشبختانه در قانون بودجه 1402 منابع خوبی برای صندوق پیش‌بینی شده است که این منابع وابسته به بعضی از درآمدهایی است که بایستی محقق شود.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: این درآمدها مربوط به مواد خام و عوارض گمرکی است که آیین‌نامه‌های آن در دولت تصویب شده و به‌زودی اجرایی خواهد شد و منابع صندوق نیز به مرور واریز خواهد شد.

خیاطیان گفت: ما امسال متناسب با شعار سال، یک بسته تولید را برای دانش‌بنیان‌ها طراحی کردیم که خوشبختانه شبکه بانکی کشور استقبال خوبی از آن کرده است و با 4 به بانک به تفاهم رسیدیم که با معرفی صندوق و مشارکت صندوق بتوانیم شرکت‌های دانش‌بنیان که در بسته رشد تولید قرار گرفته و بتوانند امسال رشد را محقق کنند از این ظرفیت و از این منابعی که در شبکه بانکی پیش بینی شده، استفاده کنند.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: ما حدود 10 همت را بانک‌ها به توافق رسیدیم تا برای بسته رشد تولید استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1370407

مهمترین اخبار ایران و جهان: