نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 18:03

کاهش ۹۵ درصدی آتش سوزی در مراتع فارس

شیراز- مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: امسال در فارس تنها ۵۰۰ هکتار از اراضی استان دچار آتش سوزی شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل عبدالهی ظهر یک شنبه در نشستی خبری بیان کرد: طی سال گذشته آتش سوزی در مراتع استان فارس نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۵ درصد کاهش یافته که نشان دهنده اهتمام مدیران ارشد استان به عدم انتشار آتش در مراتع فارس است.

وی اضافه کرد: طی سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۵ درصد از آتش سوزی‌های کشور مربوط به استان فارس بود که موجب شد برنامه‌ریزی ویژه‌ای در راستای کاهش آتش سوزی در فارس انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۹۵ هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان دچار آتش سوزی شد که امسال به ۵۰۰ هکتار هم نرسیده است.

عبدالهی اضافه کرد: بر همین اساس جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و پُر کردن چاه‌های غیرمجاز فعال و همچنین نظارت بر برداشت از چاه‌های غیرمجاز به عنوان راهکارهایی برای کنترل فرونشست زمین در دستور کار قرار دارد و با جدیت نیز دنبال می‌شود.

وی یکی از چالش‌های پیش روی استان را با توجه به خشکسالی‌های پی در پی و برداشت‌های بی رویه از آب‌های زیرزمینی، فرونشست زمین دانست و گفت: حفر چاه‌های غیرمجاز و استفاده بی رویه از آب‌های زیرزمینی سبب شده که در برخی نقاط استان این اتفاق تشدید شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395695

مهمترین اخبار ایران و جهان: